על ה"קו האדום"

הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב יהיה הראשון ברשת הרכבות הקלות ורכבות המטרו בגוש דן. קו הרכבת אמור להתחיל לפעול באוקטובר 2021 ותפעיל אותו חברת תבל, לאחר שזכתה במכרז בשנת 2017.

24 קילומטרים, 34 תחנות

הקו משתרע על 24 קילומטרים, מהתחנה המרכזית פתח תקוה ועד ללב בת ים, דרך הערים בני ברק, רמת גן, ותל אביב יפו.
12 קילומטרים ממסלול הרכבת יהיה בתוואי תת קרקעי מתחנת אם המושבות בפתח תקווה ועד לתחנת אלנבי בתל אביב.
במפלס הקרקע הרכבת הקלה תנוע במסילה בלעדית ותזכה לקדימות במעברי צמתים. זאת על מנת לאפשר שירות מהיר ואמין לנוסעי הרכבת.
התוואי יכלול 34 תחנות בחמש ערים ובו ינועו 90 קרונות רכבת קלה, מתוצרת CRRC

קו הרכבת תוכנן על מנת לתת מענה לגודש התחבורתי ההולך ומתגבר בגוש דן. לכן, תכנונו נועד בין השאר להתממשק באופן מיטבי עם אמצעי התחבורה הציבורית האחרים הפעילים.
הקו האדום ייפגש עם תחנות הרכבת סבידור והשלום, ויאפשר המשך נסיעה בין עירונית ברכבת ישראל. בנוסף, יתוכננו קווי אוטובוסים מזינים לקו עצמו.

ברכבת צפויים לנסוע כ- 70 מיליון איש מידי שנה, שייהנו מתדירות של 3-6 דקות, בהתאם לשעות השיא. חברת תבל נבחרה במכרז לתפעל את כלל מערך הרכבות, לרבות ההיערכות לתפעול, גיוס כוח האדם, הדרכה והכשרת כלל משתמשי הדרך והנוסעים, ותפעול כלל המערך.

לאתר נת"ע לחץ כאן

עובדות ומספרים

  • צפי לתחילת הפעילות- 2022
  • אורך הקו- 24 קילומטרים
  • 34 תחנות, מתוכן 24 עיליות ו- 10 תת קרקעיות
  • הרכבת תעבור ב- 5 ערים: פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, יפו ובת-ים
  • ברכבת צפויים לנסוע כ- 70 מיליון נוסעים בשנה
  • תדירות צפויה- 3-6 דקות
  • את הקו תפעיל חברת תבל מטרו
  • החברה תעסיק כ- 300 עובדים