תבל עולה על הפסים

חברת תבל, האמונה על תפעול הקו האדום נערכת זה מכבר כדי לעמוד בלוחות הזמנים בהצלחה עד להשקת הרכבת וכדי להפעיל אותה על הצד הטוב ביותר. את זאת היא עושה בכמה תחומים:

כח אדם

תבל מגייסת לשורותיה כ- 300 נשות ואנשי מקצוע, שישולבו במערך התפעול של הרכבת. הגיוס מתבצע באופן הדרגתי, בהתאם להתפתחות הפרויקט

הכשרות והסמכות

נהגי הקטר ומנהלי התפעול של הרכבת חייבים להחזיק בהסמכה, על פי פקודת הרכבות. לשם כך, תבל מנהלת מערך הכשרות המתקיים בישראל ובחו"ל, יחד עם השותפות הסיניות. במסגרת זו יוצאים נהגי קטר ומהנדסים ואנשי מקצוע נוספים להשתלמות מיוחדת בסין, בקרב החברות השותפות וחברת הייצור של הקטרים.

אוטובוס שהוא רכבת

במסגרת ההכנות לתפעול הקו, הוקם קו אוטובוס מיוחד הנוסע בתוואי הרכבת. מטרת הקו היא להרגיל את הנוסעים למסלול הנסיעה של הרכבת, כמו גם ללמוד תובנות על התחבורה והתנועה בחלקים העיליים של הרכבת.

קליטת הקרונות והכנתם לתפעול

נת"ע, שרכשה את קרונות הרכבת, מעבירה אותם עם קבלתם לתבל, הקולטת אותם ומכינה אותם לתפעול. ההכנה לתפעול כוללת גם תקופת הרצה שתתחיל בקרוב.

איך מריצים רכבת?

ובכן בקצה המסלול מוקם דיפו, שיהווה מעיין חניה ענקית לכל הקרונות. בדיפו מוכשרת בימים אלה מסילה באורך 800 מטרים שנועדה להרצת הקרונות. עם קבלתם הקרונות יבצעו נסיעות באורך מצטבר של 200 קילומטרים, במהלכן יתבצע תרגול לנהגים ובדיקות לקטרים.

בניית תכנית תנועה

שילובה של רכבת קלה עילית תשפיע באופן משמעותי על תנועת כלי הרכב והולכי הרגל בתוואי. לשם כך, תבל בונה תכנית תנועה עדכנית שתכלול: שינוי עדיפות תנועה בצמתים, בקרת רמזורים, תכנון תנועת הולכי רגל ועוד.

בניית מערך קווים מזינים

תבל שוקדת על בניית תכנית מקיפה למפעילי האוטובוסים על התוואי, במטרה לייצר מערך קווי אוטובוסים מזינים שמטרתו לאפשר שימוש יעיל ונוח ברכבת ושילובה עם אמצעי תחבורה ציבורית אחרים.

חינוך הציבור

לבסוף, כל משתמשי הדרך יידרשו למציאות חדשה. תבל בונה מערך הדרכה לכלל הציבור, לרבות הולכי הרגל, משתמשי התחבורה הציבורית והנהגים שמטרתו המשך נסיעה בטוחה ברכבת, באוטובוס וברכב פרטי.

הערכות לשעת חירום

התוואי התת קרקעי של הקו האדום ישמש כמקלט ציבורי עצום בשעת חירום, שיוכל לקלוט עשרות אלפי אנשים. במסגרת ההכנות, תבל בונה תכניות פעולה לשעת חירום ועובדת בשיתוף העיריות, צה"ל והמשטרה ושירותי החירום.

עובדות ומספרים

  • צפי לתחילת הפעילות- 2022
  • אורך הקו- 24 קילומטרים
  • 34 תחנות, מתוכן 24 עיליות ו- 10 תת קרקעיות
  • הרכבת תעבור ב- 5 ערים: פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, יפו ובת-ים
  • ברכבת צפויים לנסוע כ- 70 מיליון נוסעים בשנה
  • תדירות צפויה- 3-6 דקות
  • את הקו תפעיל חברת תבל מטרו
  • החברה תעסיק כ- 300 עובדים