אגד עולה על הפסים

אגד היא החברה הוותיקה והגדולה בתחום התחבורה הציבורית. התפתחותה שזורה בהתפתחות המדינה והניסיון שצברה הפך אותה למובילה בתחומה.

מתגייסים למשימה לאומית

מערכת הסעת ההמונים בישראל עומדת בפני פריצת דרך, הכוללת מתן עדיפות בפיתוח תשתיות לתחבורה ציבורית, שילוב של רכבות קלות ורכבות מטרו במערכי תחבורה מטרופוליניים. קבוצת אגד מאמינה כי היא מחויבת לקחת חלק מהותי בפעילות זו, להעניק לכל הגורמים המתכננים, המנהלים והמבצעים את ניסיונה ואת המקצוענות שצברה בתחום, ולהעניק לציבור הנוסעים הישראלי שירות אמין, נגיש ובטוח.

החדירה לתחום הרכבות הקלות מהווה התפתחות טבעית ומתבקשת, המתבססת על הניסיון שנצבר בקבוצה בהסעת המונים, בקשרים עם הרגולטור בתחום – משרד התחבורה ובעבודה המשותפת עם כלל הגורמים: חברות ההקמה, דוגמת נת"ע, הרשויות המוניציפליות ועוד.

עוצמה ישראלית, ידע בין לאומי

העוצמה הארגונית של אגד, על כל המשתמע ממנה עומדים לרשות תבל מטרו, על מנת שתמלא את המשימה הלאומית על הצד הטוב ביותר.
השותפות עם שתי חברות הענק הבינלאומיות בסין מעניקות לתבל גישה למידע, לידע ולפרקטיקות שנצברו ברחבי העולם וייושמו בהצלחה במטרופולין גוש דן.

אגד רואה עצמה כשחקנית מובילה בשוק הישראלי בתחום הסעות ההמונים, הן ברכבות הקלות, הן בתחום האוטובוסים והן בתחומים אחרים שיפותחו בעתיד. כל אלה מעניקים לחברה נקודת מבט מתכללת, שיתרונותיה יבואו לידי ביטוי בשטח ויאפשרו את הטמעת הרכבות הקלות בקרב נוסעי התחבורה הציבורית באופן מהיר ומשביע רצון.

עולים על הנתיב המהיר

במסגרת הרחבת הפעילות של קבוצת אגד, החברה נערכת להתמודד במכרזים להקמת וניהול נתיבי תחבורה מהירים שיוקמו בכניסות לתל אביב ובראש העין.
נתיבים אלה מיועדים בראש ובראשונה לנסיעות אוטובוסים ולשאטלים אולם יפעלו במקביל כבישי אגרה לרכבים פרטיים.

עובדות ומספרים

  • צפי לתחילת הפעילות- 2022
  • אורך הקו- 24 קילומטרים
  • 34 תחנות, מתוכן 24 עיליות ו- 10 תת קרקעיות
  • הרכבת תעבור ב- 5 ערים: פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, יפו ובת-ים
  • ברכבת צפויים לנסוע כ- 70 מיליון נוסעים בשנה
  • תדירות צפויה- 3-6 דקות
  • את הקו תפעיל חברת תבל מטרו
  • החברה תעסיק כ- 300 עובדים