מסמך זה ("מדיניות הפרטיות") סוקר את האופן בו מעבדת אגד חברה לתחבורה בע"מ וחברות הבנות שלה (נתייחס לאגד וכל אחת מהחברות הבנות כ-"אגד") מידע אישי מנוסעים בשירותי התחבורה של אגד, בנכסים האינטרנטיים של אגד (אפליקציות, אתרי www.egged.co.il, www.eggedh.co.il ( כל אחד מהם "האתר"), דפי נחיתה ועוד). מדיניות הפרטיות היא חלק מתנאי השימוש באתר הזמינים כאן.
השימוש בכל אחד משירותי או מוצרי אגד לרבות: אפליקציות, אתר האינטרנט, דפי נחיתה של אגד, רכישת כרטיסים, מוקד אגד, נסיעה בשירותי התחבורה של אגד, פניה לפניות הציבור של אגד או כל שירות או מוצר אחר, כפי שיהיה מעת לעת, מעיד על הסכמתך לתקנון האתר הזמין כאן (לרבות מדיניות פרטיות זו), וליתר התנאים המופיעים או שיופיעו במסכי האפליקציה לרבות אתר אגד ו/או אתרי החברות הבנות ו/או אתרי המידע של אגד (להלן יחד - "תנאי השימוש").
השתדלנו לנסח את מדיניות הפרטיות בשפה ברורה, פשוטה ונגישה. בכל שאלה ו/או בעיה העולה ממדיניות הפרטיות המפורטת להלן, ניתן לפנות אלינו בכתובת: בית אגד, שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, ת"ד 150, מיקוד 5020000 עבור מחלקת פניות הציבור (אין קבלת קהל בבית אגד), או באמצעות פניה בכל אחד האמצעים המופיעים כאן.
ברוב המקרים, מסירת הנתונים על ידך אינה מחויבת על פי חוק, אולם ללא מסירת נתונים מסוימים, לא תוכל להשתמש בשירותים של אגד.
1. מהו מידע אישי ומהיכן הוא מגיע? בפרק זה נפרט בקווים כלליים מהו מידע אישי ומהם מקורות האיסוף של המידע האישי.
2. "מידע אישי" הוא מידע המזהה או המאפשר את זיהויו של אדם (הגדרה זו כוללת מידע כהגדרתו בחוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ("חוק הגנת הפרטיות"). יחד עם זאת, חשוב שתדע שייתכן שתספק/יאספו נתונים שאינם נחשבים כמידע אישי, אך מובהר שההסכמות שאתה נותן במסגרת מדיניות זו חלות גם על נתונים אלה.
3. אנו אוספים מידע אישי בעת נסיעה (גם באמצעות מצלמות וגם בכרטוס אמצעי התשלום), בעת התחשבנות בינינו, בהתכתבות שלך עם אגד או בשיחותינו. אנו אוספים מידע אישי ממך ומצדדים שלישיים, גם כשמידע זה נמסר לנו וגם באופן אוטומטי. נפרט -
(א) מידע אישי שאתה מוסר. כחלק מהשימוש בשירותים שלנו, יתכן שתמסור לנו מידע אישי, לדוגמא:
- פניות. בפנייתך אלינו (דרך אתר האינטרנט, בדואר, בדוא"ל) יתכן שתמסור לנו את פרטי הקשר שלך, מספר תעודת זהות ,מספר כרטיס רב-קו ותוכן הפניה / פרטי המקרה. אנו מתעדים פניות אלה. שיחות טלפוניות יתכן שיוקלטו.
- נסיעות. בעת השהות באוטובוס נאסף מידע על אמצעי הכרטוס שתיקפת, מועדי נסיעות (ותיקוף) ותחנות מוצא ויעד, מיקום האוטובוס (GPS).
- בעת הנפקת כרטיס רב-קו בעמדות של אגד. במקרה של הנפקת כרטיס רב-קו פרסונלי ישמרו שמך, מספר ת.ז., תאריך לידה והפרופיל המבוקש. זאת בהתאם לדרישות משרד התחבורה.
- תשלומים. בעת תיקוף כרטיס רב-קו ישמר מספר הרב-קו ופרטים נוספים הנדרשים לצורך שימוש במערכת, כגון: סוג חוזה שתוקף ופרופיל נוסע . ככל שתשלם באמצעות כרטיס אשראי ישמרו מספר ת.ז., 6 הספרות הראשונות של כרטיס האשראי ו 4 הספרות האחרונות. כך גם בעת תשלום תעריף מוגדל.
- מצלמות. מצלמות מותקנות בחלק או בכל המקומות הבאים -
(א) באוטובוסים.
(ב) במתקני אגד (חניונים, מוסכים, משרדים, תחנות דלק, מכונות שטיפת אוטובוסים, עמדות לרכישת כרטיס רב-קו וכו') .
- על המבקרים מותקנות מצלמות גוף. אבדות ומציאות. במקרה שיימסרו למחלקת אבדות ומציאות חפצים או מסמכים אשר שייכים לך (לרבות: תעודת זהות, חוגר צבאי, דרכון וכרטיס אשראי), הנך מסכים לשמירת החפצים או המסמכים ולצילומם לצורך החזרתם אליך ולצורך תיעוד הפעולות שבוצעו.
- מיון והשמת עובדים. כחלק מהליך גיוס והשמה יתכן שיאסף על ידינו או על ידי גורמים מטעמנו: קורות חיים, תעודות והסמכות, רישיון נהיגה, מספר תעודת זהות, ניסיון מקצועי, השכלה, תמונות ופרטים נוספים.
- ספקים. לצורך ניהול וקבלת שירותים מספקי החברה, ייתכן שיאסף מידע על ספקים ונותני שירותים, כגון: פרטי קשר, כתובת מגורים, אישורים, חשבוניות מידע כלכלי, פרטי חשבון בנק, תשלומים, יתרה לתשלום ומספר תעודת זהות.
- מידע שאתה מוסר על אחרים. ככל שאתה מוסר מידע על אחרים (בגירים או קטינים), אתה מתחייב שאתה עושה כן כדין וברשות.
כאשר אתה מוסר לנו מידע אתה מאשר שהוא מלא, נכון ומדויק. כן אתה מתחייב לעדכן אותנו בשינויים בו.
(ב) מידע מצדדים שלישיים. יתכן שיתקבל אצלנו מידע אודותיך מצדדים שלישיים, דוגמת רשויות (למשל משרד התחבורה). הנך נותן הסכמתך לאיסוף מידע באופן הזה ככל שנדרש לצורך איזה מהשירותים או המוצרים שלנו.
איסוף אוטומטי
- יתכן שנעשה שימוש בקבצי קוקיות (Cookies) ובטכנולוגיות נוספות כמו מזהי מכשיר, משואות רשת (web beacons) קבצי Pixel והקלטת פעולות באתר ובאפליקציות שלנו (נקרא לכל אלה "טכנולוגיות ניטור").
- המידע שנאסף באמצעות טכנולוגיות הניטור אינו תמיד מזהה באופן ישיר (בחלק מהמקרים כן), אך הוא יכול ללמד אותנו על סוגי אתרים המועדפים עליך במכשיר מסוים, דרכי הגישה שלך לאתרים אלה, סוג האינפורמציה שאותה הנך מבקש לאתר בדרך כלל ברשת האינטרנט, תחומי העניין שלך וכיו"ב.
- שים לב שביכולתך למחוק ו/או למנוע את היווצרותם של קבצי “Cookies” במכשיר בו אתה עושה שימוש באמצעות שינוי ההגדרות הרלבנטיות, אולם יתכן שיהיו לכך השפעות על האופן בו תוכל להשתמש בשירותים. למשל יתכן ותידרש בכל פעם לעדכן את שם המשתמש שלך וסיסמתך בחלק מהמקרים יתכן שחלק מהשירותים, האתר או האפליקציות לא יפעלו כראוי אם יחסמו/ינוטרלו הטכנולוגיות האמורות למעלה.
- טכנולוגיות יכולות לנטר נתונים אודות המכשיר ממנו אתה עושה שימוש בשירותים (למשל גלישה באתר או שימוש באפליקציה), כגון: סוג וגרסת מערכת הפעלה, סוג מסך ודפדפן, כתובת IP סוג ורמת הטעינה של הסוללה, מיקום המכשיר בו נעשה שימוש בשירותים, אופי השימוש בשירותים, זמני שימוש במוצר, בשירות או בדף.
- בעת שימוש באפליקציות יתכן ויתקבלו אצלנו נתונים נוספים, דוגמת נתוני מיקום או חיבור לנתוני מנוי או מכשיר אחרים שלך (למשל, באמצעות חיבור לרשימת אנשי קשר שלך או חיבור למצלמה שלך).
רשתות חברתיות
ככל שתבחר למסור מידע אישי באמצעות מתן גישה לחשבון גוגל, פייסבוק או פלטפורמה אחרת ("רשתות חברתיות"), אתה נותן לנו רשות לקבל פרטי מידע אישי מאותן רשתות חברתיות בהתאם להרשאות שם (למשל, שם מלא ותמונה). יודגש כי האפשרות לקבל פרטי מידע כאמור מהרשתות החברתיות הינה בכפוף להגדרות המשתמש באותן רשתות חברתיות ו/או במדיניות הפרטיות שלהן, ואתה האחראי הבלעדי לבדוק אותן.
4. אילו שימושים עושים במידע אישי? אנו מעבדים את המידע האישי לשם מימוש אינטרסים לגיטימיים שלנו, גיוס לקוחות ושמירת קשר איתם, שירות לקוחות, הפעלת המוצרים והשירותים שלנו, ציות לדין שמירה על זכויות ומחקר ופיתוח. לפירוט -
(א) אינטרסים לגיטימיים. נשתמש במידע ככל שאין מניעה לפי דין לשם מימוש אינטרסים לגיטימיים של אגד ומי מחברות הקבוצה. למשל לצורך ניהול עסקינו ועסקי חברות הקבוצה, כפי שיהיו מעת לעת.
(ב) גיוס לקוחות. נשתמש במידע אישי לצורך ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.
(ג) דיוור ישיר וקשר עם לקוחות. למשל שליחת עדכוני מערכת ועדכונים אודות שירותים בהם אתה עושה שימוש לדעתנו. דוגמא נוספת היא הצעת שירותים, מוצרים, מידע, ותכנים שונים שנראה לנו שיעניינו אותך (נקרא לכל אלה "תוכן פרסומי"). תוכן פרסומי עשוי לכלול דברי פרסומת כהגדרתם בחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב – 1982 ("חוק התקשורת"). יתכן שהוא יותאם לך אישית, כך שיתכן שנגיש לך אותו בדרך של דיוור ישיר או שירותי דיוור ישיר, כהגדרתם בחוק הגנת הפרטיות. בנוסף יתכן שנגיש לך תכן פרסומי בכל במרחבי הרשת (באתר האינטרנט, באפליקציה ומחוצה להם).
(ד) שירות ללקוחות. הפעלת השירותים, פתרון בעיות טכניות, מענה לפניות, הגנה ושיפור השירותים (למשל משלוח הודעות חיוב בגין שירותים, הודעות תפעוליות וכו').
(ה) הפעלה של האתר והאפליקציות. ניהול ותפעול של האתר, השירותים והאפליקציות. לרכישת או מכירת שירותים שונים, תקשורת איתנו, ניטור ואבטחת מידע והמערכות בהן אנו עושים שימוש.
(ו) ציות לדין. ציות לדרישות הדין (למשל לעיתים נבצע אימות של זהותך), להוראות רשות מוסמכת, לצדדים להליכים משפטיים ובמענה לצד שלישי שאנו סבורים שאנו צריכים להיענות לו.
(ז) שמירה על זכויות. הגנה על אינטרסים לגיטימיים וזכויות משפטיות שלנו ושל אחרים. כך למשל, נשתמש במידע האישי בכל מחלוקת, טענה, תביעה, דרישה או הליכים משפטיים, אם יהיו.
(ח) מחקר ופיתוח. שיפור, יצירה, רכישה, מחקר ו/או פיתוח של שירותים שונים (אנחנו מזכירים שהגדרת שירותים כוללת גם מוצרים) שלנו או של צדדים שלישיים. בנוסף ייתכן וייעשה שימוש כללי בנתונים אנונימיים (גם אם הם אינם מצרפיים או סטטיסטיים) גם לצורך מחקר ופיתוח של חברות קבוצת אגד ו/או צדדים שלישיים ללא הגבלת מטרה או מגבלה אחרת. אין לך כל זכות בקשר עם תוצאות מחקר ו/או פיתוח זה.
(ט) מיון והשמת עובדים. ניהול הקשר איתך בשלבי הגיוס וההשמה, במקרה שאתה מעוניין לעבוד אצלנו.
(י) ספקים. לצורך ניהול שרשרת האספקה של החברה ושמירת קשר עם ספקים ונותני שירותים של החברה.
(יא) מטרות נוספות להן תסכים באופן פרטני או מפורטות במסגרת ההתקשרות שלך איתנו, בתנאי השימוש, מדיניות הפרטיות או אמצעים אחרים.
5. מצלמות. מה מייחד את המידע הנאסף באמצעות המצלמות? אנו מצלמים את האוטובוסים שלנו, מתחמים שלנו ומתקינים מצלמות גוף על המבקרים שלנו. אנו עושים כן למטרות אבטחה, שמירה על זכויות ובקרה. נפרט -
אנו עושים שימוש במצלמות למטרות אבטחה ובטחון, בקרת תנועה, בטיחות, שמירה על הסדר הציבורי, מניעת פגיעה ברכוש, שיפור עבודת האכיפה, טיפול בתאונות, אירועים ארציים ופנימיים, טיפול בהליכים משפטים, ביטוח, הגברת תחושת הביטחון של הנוסעים, מניעת אי תיקוף אמצעי הכרטוס וניהול תקין, התגוננות מפני תביעות ועל פי הוראת כל דין או רשות מוסמכת. צילומים של פנים האוטובוס וחלקים מסביבתו מבוצעים לכל אורך שעות פעילות האוטובוס ובחלק מהאוטובוסים מוקרנים ״בזמן אמת״ בחדר בקרה. הצילומים נשמרים ככלל, למשך תקופה שאינה עולה על 30 יום, אלא אם נדרשת שמירה לפרק זמן ארוך יותר לצורך מימוש המטרות המנויות במדיניות הפרטיות.
6. לאילו צדדים שלישיים נעביר את המידע? אנו עשויים להעביר מידע (לרבות על דרך של מתן גישה) לצדדים שלישיים בקשר עם השירותים ו/או הפעילות העסקית שלנו או מי מחברות הקבוצה, בין היתר כמפורט להלן:
(א) לצרכי המטרות המופיעות בתנאי השימוש או מדיניות פרטיות זו.
(ב) לצרכי פניה אליך, לרבות לצורך שליחת מידע, תכן פרסומי, דיוור ישיר, שירותי דיוור ישיר וכד', לרבות אתרים אחרים בהם יופיע לך תכן פרסומי שלנו.
(ג) במסגרת שיתוף פעולה עם ספקים ונותני שירותים במסגרת פעילותנו ו/או פעילות חברות הקבוצה ו/או לצורך מתן שירות למשתמשים. כך למשל עורכי דין, מוקדי שירות ספקי מחשוב ענן, סוקרים ויועצי פרסום וספקי מיקור חוץ שונים.
(ד) כאשר קיבלנו את הסכמתך בין במפורש ובין מכללא, למשל ככל שיש שירות נוסף או שירות צד שלישי (כפי שאנחנו מגדירים בתקנון האתר) אנו נעביר את המידע הנדרש אודותיך לשם כך לצד השלישי או לי שמסייע במתן השירות;
(ה) כאשר הצד השלישי הינו חברה-אם, חברה-בת או חברה קשורה של החברה, כהגדרתם בחוק החברות, ובלבד שהשימוש ייעשה לפי תנאי השימוש או לפי תנאים נוספים/אחרים עליהם תסכים עם מי מהתאגידים האמורים.
(ו) במקרה שבו אגד או מי מחברות הקבוצה תעביר בכל צורה שהיא את פעילות האתר לתאגיד אחר, תתמזג עם תאגיד אחר או תמזג את פעילות האתר עם פעילותו של צד שלישי, ובלבד שאותו תאגיד או צד שלישי יקבל על עצמו את הוראות מדיניות זו.
(ז) לרשות מוסמכת, במקרה שתבצע או תנסה לבצע באמצעות האתר, או בקשר איתו, פעולות שנראה לכאורה כי הן מנוגדות לדין;
(ח) בהתאם לדרישות כל דין ו/או רשות מוסמכת וכן לצורך ניהול הליך משפטי.
7. קישורים חיצוניים. אתרים כוללים קישורים לאתרים חיצוניים ורכיבים חיצוניים. אנו לא אחראים לצדדים שלישיים אלה. נפרט -
(א) האתר כולל קישורים לאתרים חיצוניים, למשל: לאתר האינטרנט של משרד התחבורה. לחיצה על קישור כאמור עשויה לגרום לאיסוף מידע אישי שלך על-ידי צד שלישי. אנו לא אחראים לשירותים, למוצרים של הצדדים שלישיים או לפעולות עבוד המידע על ידי מי מהם. אנו ממליצים לך לקרוא את מסמכי מדיניות הפרטיות שלך אתרים אלה לפני שאתה עושה שימוש בשירותים האמורים.
(ב) ישנם צדדים שלישיים המטמיעים אמצעי ניטור באתר ובאפליקציות -
- אנו וחברות הקבוצה עושים שימוש ב-Facebook, Google Analytics, Appsflyer, Acoustic, Google Firebase, וכן ב-Google Tag Manger לניתוח מידע אנונימי, סטטיסטי ומצרפי אודות התנועה והפעילות באתר, וכן בשירותי התאמה אישית של מודעות על-ידי הכלי Google Signals, למשתמשי Google, שבחשבונם מופעלת האופציה להתאמה אישית של מודעות (Ads Personalization), אשר מדיניות הפרטיות שלה מופיעה בלינק הבא:
https://support.google.com/analytics/answer/7532985?hl=iw
- כלים אלו משמשים לצרכי הגשת תכן פרסומי ו-remarketing רחבי הרשת, למשל בעזרת AdWords ,Google Signals אשר עשוי להיות מותאם להעדפותיך על בסיס מאפייני פעילותך בדיגיטל.
- כך למשל בדיווח על הופעות ברשת המדיה של Google ותחומי עניין כפי שהם מופיעים ב-Google Analytics יכולים לשמש אותנו כדי לשלוח לך תכן פרסומי, אך גם את גוגל. כך למשל נעשה שימוש ב-Facebook Pixel המאפשר פרסום מותאם ברשת חברתית זו.
- בהפעלת כלים אלו, החברות המספקות את הכלים עושות שימוש בטכנולוגיות ניטור שלהן ואוספות באמצעותם מידע כגון כתובת ה-IP שלך, מזהים ייחודיים למכשיר ממנו הנך גולש ומאפייניו, פעילותך ברשת האינטרנט, העמודים בהם צפית ועוד.
- שירותים אלה הינם שירותי צד שלישי ואנו לא אחראים להם. ככל שתבקש ללמוד אודות השימוש שחברות אלו עושות בטכנולוגיות הניטור ובמידע הנאסף באמצעותם, תוכל לעשות כן באתרים הרשמיים שלהן. לנוחיותך, מצורפים הקישורים הבאים:
https://www.facebook.com/policies/cookies
https://policies.google.com/technologies?hl=en
https://acoustic.com/cookie-policy
- בקישורים אלו תוכל למצוא גם מידע אודות האפשרויות אותן הן מציעות לך לניהול השימוש ב-Cookies שלהן, ובכלל זה לבחור שלא ייעשה שימוש בכלים אלו במהלך גלישתך (opt out) למשל באמצעים הדיגיטליים הבאים:
http://www.aboutads.info/choices/
http://www.youronlinechoices.eu/
- כמו כן תוכל לעשות שימוש בתוסף ביטול ההסכמה של Google Analytics המיועד להתקנה בדפדפני אינטרנט
8. מהן זכויותיך?
(א) בנסיבות מסוימות אדם זכאי לעיין בעצמו, או על ידי בא כוחו שהרשהו בכתב או על ידי אפוטרופוסו, במידע עליו המוחזק במאגרי המידע של אגד. לצורך מימוש זכות זו יש לפנות אלינו לפי הפרטים למעלה. שים לב שעל מנת לממש זכות יתכן שתידרש להציג מסמכים מזהים או לבצע פעולות מסוימות.
(ב) בנסיבות מסוימות תהיה רשאי לבקש לתקן מידע שאינו נכון, שלם, ברור או מעודכן. שים לב שזכות זו אינה קיימת ביחס לכל מידע אישי אלא רק מידע לפי חוק הגנת הפרטיות.
9. כיצד המידע מאובטח? אגד מאמצת אמצעים טכנולוגיים וארגוניים על מנת לאבטח את המידע המצוי ברשותה. על אף המאמצים והמשאבים המושקעים בכך, אגד לא יכולה להתחייב בפני המשתמשים לכך שלא תתאפשר חדירה לא חוקית למאגריה או מערכותיה.
10. עדכונים. אנו רשאים לעדכן, מעת לעת, את הוראות מדיניות פרטיות. במקרה של שינוי כאמור, אנו נציג את המדיניות המעודכנת באתר. אנו ממליצים לשוב ולעיין במדיניות הפרטיות מעת לעת. המשך שימושך באתר לאחר עדכון מדיניות הפרטיות מהווה את הסכמתך לתוכן מדיניות הפרטיות המעודכנת
11. האם כל המידע האישי מעובד בישראל? אנו עשויים להעביר או לאפשר עיבוד של מידע אישי מחוץ לישראל או האיחוד האירופי, במקומות בהם יתכן, שהדינים הנוגעים לפרטיות ואבטחת מידע, לא יהיו מקיפים כמו הדינים הנהוגים בישראל ובאיחוד האירופי. במקרה כזה אנו נשתדל לנקוט בצעדים כדי להבטיח רמה דומה של הגנה למידע האישי שלך. הינך נותן הסכמתך להעברת מידע אישי כאמור.
12. קבוצות אגד
(א) בין חברות קבוצת אגד מנויות, בין היתר: אגד היסעים בע"מ, תבל מטרו בע"מ ודרך אגד עוטף ירושלים בע"מ.
(ב) חשוב שתדע שכל חברה מבין חברות קבוצת אגד היא ישות משפטית נפרדת (כמו שני אנשים שונים, לצורך העניין). לכן, ככל שיש לך טענה ביחס למי מחברות הקבוצה נבקשך לפנות אליה לפי פרטי הקשר המופיעים באתר שלה.