אשכולות אגד
עד לשנת 2017 אגף התח"צ באגד פעל במתכונת של שלושה אזורי תפעול, בחלוקה גיאוגרפית. ההחלטה לשנות את המבנה התפעולי של אגף התחבורה הציבורית באגד היתה פועל יוצא של הרפורמה במשרד התחבורה והכניסה לעולם תחרותי בתחום התחבורה הציבורית ומטרתה לייצר מבנה ארגוני אופטימלי, שיתאים את עצמו למציאות המשתנה בתחבורה הציבורית.
החזון העומד מאחורי החלוקה חמישה אשכולות תפעוליים גורס כי חלוקה זו מעניקה לאגד מספר יתרונות תחרותיים:
- כל אשכול מהווה את נקודת הקשר שבין אגף התח"צ ובין הרשויות המקומיות ומנהל תקשורת רצופה, ישירה ואיכותית עם כל הגורמים המקומיים.
- הסמיכות הגיאוגרפית ו/או מאפייני הפעילות בתוך האשכול מאפשרים גמישות תפעולית לטובת שיפור ביצועים.
- האשכולות פועלים במתכונת של מרכזי רווח, הכפופים הן לקבוצה והן לרגולטור.
- המעקב אחר עמידה במדדי השירות והביצוע של משרד התחבורה קל ומדויק יותר.
עובדות ומספרים
-
23 אלף נסיעות ביום
-
265 מיליון נוסעים בשנה
-
900 קווים
-
2000 אוטובוסים עירוניים
-
1000 אוטובוסים בין עירוניים
-
400 אוטובוסים מפרקיים
-
60 אוטובוסים חשמליים
-
40 מיניבוסים
-
4500 נהגים מקצועיים
-
5300 עובדים