תכנון, מידע ובקרה
משרד התחבורה הוא הגוף היחיד בישראל, לו הסמכות והאחריות לתכנן את התחבורה הציבורית בישראל, לרבות הקווים העירוניים והבינעירוניים, המסלול והתדירות שלהם ועלויות הנסיעה. מחלקת תכנון תנועה, מידע ובקרה אמונה על קבלת ההנחיות ממשרד התחבורה ומימושן באמצעות אגד, לרבות דיווח על העמידה בהנחיות אלה בחזרה לרגולטור.
איך עושים קו?
כיצד מחלקת תכנון התנועה תורמת למפת הקווים של אגד? ובכן, לאחר קבלת ההנחיות ממשרד התחבורה, מחלקת התכנון באגף התח"צ אוספת את המידע הנדרש לתפעול הקו, לרבות מספר הנוסעים ואופי הנסיעות שלהם, מסלולי נסיעה, יעדי הנסיעות ועוד.
לאחר השלמת המחקר, נבנית תכנית נסיעה הכוללת את מפת קו השירות, שעות הפעילות, תדירות הנסיעות ולוחות הזמנים.
כל אלה הופכים לסידור עבודה לכל אחד מהקווים, המועבר לאשכול התפעולי בו יעבור הקו ומשם למנהלי הסניפים והנהגים.
גוף מתכלל ומדווח
מחלקת התכנון אחראית על דיווח עדכני, אמין ומלא למשרד התחבורה. בין הנתונים הנבדקים באופן קבוע ניתן למנות: ביצוע נסיעות בפועל, עמידה ביעדי תדירות ולוחות זמנים ועוד.
עומדים ביעדים!
נכון לרבעון הראשון של שנת 2019 אגד שיפרה את ביצועיה לרמה של 99%. מדובר בנתון שמשקף מצויינות תפעולית ושיפור מתמיד
בכל מקום ובכל זמן - מרכז הבקרה
מחלקת תכנון תנועה, מידע ובקרה מנהלת את מרכז הבקרה של האגף, הנמצא במשרדי הקבוצה וחולש על כל ישראל.
מרכז הבקרה עוקב על כל אחד מהאוטובוסים של אגד ומסוגל לייצר קשר מידי עם כל אחד מהנהגים בכל עת.
המרכז נותן מענה מידי לתקלות ולקריאות הנהגים ומנהל קשר רציף עם שאר המחלקות באגף, לרבות מחלקת תחזוקה, מחלקת ביטחון ועוד.עובדות ומספרים
-
23 אלף נסיעות ביום
-
265 מיליון נוסעים בשנה
-
900 קווים
-
2000 אוטובוסים עירוניים
-
1000 אוטובוסים בין עירוניים
-
400 אוטובוסים מפרקיים
-
60 אוטובוסים חשמליים
-
40 מיניבוסים
-
4500 נהגים מקצועיים
-
5300 עובדים