ברוכים הבאים לרק"ל

החיים במטרופולין גוש דן עומדים בפני שינוי מהותי: נפחי התנועה על תוואי הקו האדום צפויים לרדת, איכות האוויר ברחובות הסואנים תשתפר לאין ערוך והנוסעים ייהנו מתחבורה ציבורית אמינה, מהירה ונגישה. איך תראה שגרת הנסיעה ברכבת? הנה כמה דברים שכדאי לדעת כבר מעכשיו:

לא מחכים

תדירות הרכבות תעמוד על 3 דקות. כלומר, אתם תחכו בתחנה פחות משלוש דקות. בדיוק הזמן שלכם להגיע, לשלם או לתקף את הנסיעה ולעלות לרכבת. פספסתם? הרכבת הבאה תגיע תוך 3 דקות מעכשיו!

נגישות לכולם

כל התחנות של הקו האדום יהיו נגישות במלואן לכלל הציבור, בכל גיל. בתחנות ישולבו אמצעי נגישות לעיוורים, כבדי שמיעה לבעלי מוגבלויות תנועה. הרכבות יהיו נגישות גם לבעלי כסאות גלגלים וגם לאימהות ולעגלות תינוק.

לפני שנוסעים, משלמים

התשלום יתבצע במלואו לפני העלייה לרכבת! בתחנות העיליות יוצבו עמדות תיקוף ועמדות תשלום במזומן. בתחנות הרכבת התחתיות התשלום והתיקוף יתבצעו בכניסה לתחנה.

משתלבים בעיר

24 תחנות הרכבת העיליות מתוכננות כך שיהוו חלק בלתי נפרד מהרחוב ולא יפריעו לתנועת הולכי הרגל באזור.
בכל אחת מהתחנות יוצבו עמדות תשלום, כמו גם עמדות מידע אלקטרוניות נגישות לכל. כמו כן, ישולבו מספר עמדות תשלום ותיקוף בכל תחנה.

עולם תת קרקעי

10 מכלל התחנות של הרכבת הקלה יהיו מתחת לפני הקרקע, בחלק שבין אם המושבות בפתח תקווה ובין רחוב אלנבי בתל אביב. תחנות אלה מתוכננות כך שישתלבו במארג העירוני, מבלי להכביד על עורקי התחבורה הראשיים.
בכניסה לתחנות יוצבו עמדות מודיעין אלקטרוניות ומאוישות, כמו גם עמדות תשלום ותיקוף. הכניסה לתחנה תתבצע לאחר התשלום.
לאחר התשלום יעמדו לרשות הנוסעים דרגנועים ומעליות מונגשות, שיובילו לרציפים.

שומרים על הבטיחות!

על מנת להבטיח את שלומם של הנוסעים ואת עבודתה הרציפה של הרכבת, דלתות הכניסה לרכבת יהיו כפולות בכל התחנות התחתיות. הדלת הראשונה תהיה על גבול הרציף, כך שלא תהיה גישה למסילה. הדלת השניה תהיה הדלת של הרכבת. שתי הדלתות יפתחו רק עם הגעת הרכבת לתחנה ועצירתה. לפני הנסיעה יסגרו שתיהן בו זמנית.

עובדות ומספרים

  • צפי לתחילת הפעילות- 2022
  • אורך הקו- 24 קילומטרים
  • 34 תחנות, מתוכן 24 עיליות ו- 10 תת קרקעיות
  • הרכבת תעבור ב- 5 ערים: פ"ת, ב"ב, ר"ג, ת"א, יפו ובת-ים
  • ברכבת צפויים לנסוע כ- 70 מיליון נוסעים בשנה
  • תדירות צפויה- 3-6 דקות
  • את הקו תפעיל חברת תבל מטרו
  • החברה תעסיק כ- 300 עובדים