אוכלוסיית הנכים, זקוקה לנגישות ובעיקר לרגישות. זהו המוטו העומד מאחורי הסדנאות אותם מתחילה חברת 'אגד' להעביר בימים הקרובים לכלל נהגיה, תחילה באזור ירושלים - ובהמשך בכל רחבי הארץ. מטרת הסדנאות - הכשרת הנהגים, לסייע ובעיקר להנגיש את האוטובוס לנוסע הנכה והמוגבל, החל מעיוור ולקוי-ראיה, דרך מוגבלות גופניות, בעלי פיגור שכלי וכלה בנכה המרותק לכסא גלגלים. כל נהג באגד, איש איש בתורו, יבצע תרגול ואימון 'בזמן אמת' כיצד להתייחס, להנגיש ולסייע לנכה הממתין לתחנה, ובעת עלייתו לאוטובוס.
בחוברת שתופץ למשתתפי הסדנאות, מופיעות הוראות והסברים לכל מצב. כך, למשל, כאשר מדובר בעיוור, מופיעות ההמלצות הבאות לנהג: "דבר עמו בנחת רוח. זכור, אדם לקוי ראיה אינו לקוי שמיעה. הנחה אותו במשפטים קצרים, ברורים ומדוייקים. הזהר אותו ממכשולים, מריחוק המדרכה או כל מכשול".
במקרה של אדם המרותק לכסא גלגלים, ההתנהלות מורכבת יותר: "לאחר סיום קליטת הנוסעים, השאר דלת אחורית פתוחה. ארוז את התיק ואת הכסף, אפסן בתא הנהג או שתיקח אותו איתך אל הרחבה האחורית. במידה ויש נוסעים העומדים על הרמפה, בקש מהם לפנות את השטח.
"העלאת הנכה תתבצע אך ורק על ידי הנהג ובאחריותו. יש לפתוח את הרמפה בזהירות, ולהעלות את עגלה אל האוטובוס. יש להדק את גב המושב, כך שפניו יהיו בניגוד לתנועת הנסיעה. קפל את הרמפה, וודא שהחיישן נשאר נקי, שכן אחרת לא ניתן להמשיך בנסיעה".
ב'אגד' ירושלים מציינים כי מדובר במערך סדנאות מקיף, אשר יכלול כאמור את כל הסניפים של אגד בירושלים. "מדי יום יגיע צוות שהוכשר לכך במיוחד, לכל סניף של אגד בשכונות העיר. הסבב נעשה כך, שבכל סניף תערך השתלמות בנושא, ולאחר סיום הסבב - יחל סבב נוסף עד להכשרתם של כל הנהגים.