הצהרת נגישות

באגד, נגישות היא העסק שלנו. כאנשים העוסקים קרוב ל-90 שנים בחיבור אנשים למקומות אליהם הם צריכים להגיע, אנו מאמינים שחתירה לנגישות מיטבית היא אחת המשימות המרכזית שלנו. לשם כך אנו פועלים רבות כדי לאפשר ללקוחות עם מוגבלות נגישות מלאה לשירותי האוטובוסים שלנו, לנכסים הנמצאים בבעלותנו ומספקים שירות לציבור ולמידע נגיש.

חלק זה באתר מטרתו ליידע אותך כיצד ניתן ליהנות מהסדרי הנגישות באגד. מטרתנו לאפשר לכל לקוח עם או בלי מוגבלות שירות שוויוני ונגיש. במידה ויש לך שאלות  או הצעות שיפור נשמח לקבל את פנייתך ולסייע.

החל מיום א', 16.1.22, משרד התחבורה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית בשיתוף חברת אגד, מפעילים פיילוט ראשוני בישראל להנגשת התחבורה הציבורית הבין עירונית לאנשים המתניידים בכיסאות גלגלים.

הפיילוט יופעל בקו 470, ירושלים – באר שבע לשני הכיוונים, לתקופת ניסיון של כשנה. לצורך הפיילוט הוכשרו אוטובוסים בין עירוניים חדשים הכוללים מעלון, דלתות נגישות ונקודת עיגון לכיסא הגלגלים. בנוסף הוכשרו והונגשו תחנות העלייה וההורדה.

לפרטים מלאים אודות הקו הבינעירוני הנגיש הראשון מסוגו בישראל לחצן כאן.
כל הנהגים שלנו עוברים הדרכות לשירות נגיש, והם יודעים לתת לנוסעים עם מוגבלות את כל הסיוע הנדרש על מנת לעלות ולרדת מהאוטובוס, להסדיר את התשלום ולהגיע ליעדם בבטחה.


התאמות הנגישות באוטובוסים העירוניים* שלנו

כאשר ממתין בתחנה אדם הישוב בכסא גלגלים, הנהג יפתח עבורו את רמפת העלייה בדלת השנייה ויסייע לו בעלייה ובעיגון כסא הגלגלים למתקן העיגון. כל האוטובוסים העירוניים נגישים במלואם והם כוללים:
  • דלת כניסה רחבה המיועדת לכיסא גלגלים
  • בדלת השנייה מתקן הרמה (רמפה) לכניסה ויציאה של נוסע על כיסא גלגלים ומנגנון המונע מהאוטובוס לנוע כאשר המתקן פתוח
  • רחבת עיגון וחגורת בטיחות ייעודית לעיגון כסא הגלגלים
  • מנגנון המאפשר לנהג להנמיך את האוטובוס (רכינה) בצד המדרכה על מנת הקל על עלייה וירידה של אנשים המתקשים בכך
  • מערכת כריזה פנימית  וחיצונית
  • צגים פנימיים המציגים את התחנות בדרך, את התחנה הנוכחית ואת התחנות הבאות בקו
  • לחצני עצירה, מאחזי יד ובליטות בצבע צהוב
  • פתחי כניסה, פתחי יציאה וקצות מדרגות מסומנים לכל רוחב הסף בפס אזהרה בניגוד חזותי
  • בחלקו הקדמי של האוטובוס מוקצים 3 מקומות ישיבה לאנשים עם מוגבלות או קושי בתנועה, המתניידים ללא כיסא גלגלים, מתוכם מקום ישיבה אחד לאדם עיוור המלווה בכלב נחייה
  • סמל הנגישות הבינלאומי בחזית האוטובוס ובסמוך לפתח הנגיש

התאמות הנגישות באוטובוסים הבינעירוניים

כל האוטובוסים הבינעירוניים נגישים חושית ו29 אוטובוסים בין עירוניים נגישים לכיסא גלגלים הפועלים בקווים:
קו            כוון  
48   מבאר שבע - לדימונה
48   מדימונה - לבאר שבע
397 מבאר שבע - לאילת
397 מאילת לבאר שבע
430 מטבריה - למרכזית המפרץ
430 ממרכזית המפרץ - לטבריה
446 מבאר שבע - לירושלים
446 מירושלים - לבאר שבע
470 מבאר שבע - לירושלים
470 מירושלים - לבאר שבע
500 מקריית שמונה - למרכזית המפרץ
500 ממרכזית המפרץ - לקריית שמונה
961 מירושלים - לטבריה
961 מטבריה - לירושלים
962 מירושלים - לטבריה
962 מטבריה - לירושלים

ההנגשה באוטובוסים אלו כוללת:
  • מעלון להעלאת ועיגון כיסא גלגלים ובנוסף כבכל האוטובוסים הבין עירוניים של אגד
  • מאחזי יד, בליטות ולחצני עצירה בניגוד חזותי לסביבת
  • מסעדי היד במושבים ניתנים להרמה ולהורדה
  • בחלקו הקדמי של האוטובוס מוקצים 2 מקומות ישיבה לאנשים עם מוגבלות ו 2 מקומות ישיבה צמודים, בלא מסעדי רגלים לפניהם, לאדם עם מוגבלות המלווה בחיית שירות
  • מערכת כריזה פנימית וחיצונית
  • צגים פנימיים המציגים את הנוכחית ואת התחנה הבאה
  • פתחי כניסה, פתחי יציאה וקצות מדרגות מסומניםבפס אזהרה בניגוד חזותי

*אוטובוסים עירוניים הם אוטובוסים ללא תאי מטען ועם פתחי כניסה ויציאה רחבים.

ניתן למצוא מידע על קווי אגד במערכת המידע שלנו ובאפליקציית המידע והזמנת המקומות שלנו. מידע על קווים עירוניים הנגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה ניתן לקבל במספר דרכים:
  • מנציגי השירות שלנו במרכז שירות הלקוחות 2800* (סמס052-8944887 עבור אנשים עם לקות בשמיעה).
  • במערכת המידע שלנו באתר - בלוח הזמנים של כל קו, יש עמודת נגישות המראה אם האוטובוס בקו נגיש לאנשים עם מוגבלות פיזית.
  • באפליקציה שלנו  - במידה והקו נגיש לאנשים עם מוגבלות בתנועה מופיע סמל הנגישות הבינלאומי בסמוך למידע על הקו.
קווים 32 ו 31 מהשכונות באילת ואל השכונות באילת מבוצעים באוטובוסים עירוניים נגישים. קווים 30 ו 50 מהחוף הדרומי והמלונות מבוצעים באוטובוסים בינעירוניים שאינם נגישים לאנשים עם מוגבלות בתנועה אך ניתן להזמין מראש שירות נגיש בקווים אלו.
להזמנת שירות נגיש אל או משדה התעופה רמון, על הלקוח להתקשר לטלפון 03-9143737 או להעביר פנייה בדוא"ל  אל Ramon.transport@egged.co.il בימים ראשון עד חמישי: 07:30-22:30, ימי שישי/ ערבי חג: 07:30 -15:00, מוצאי שבת/ חג: 19:30-22:30.
בפנייה יש לציין את שעת ההזמנה מתוך הלו"ז הקיים של קוו שירות 30 או קוו שירות 50 אשר נוסעים בציר שדה התעופה – אילת, לוחות הזמנים ותחנות הקווים מפורטים מערכת המידע באתר ובמרכז שירות הלקוחות 2800*

בעת ביצוע ההזמנה יש למסור את הפרטים הבאים:
  • מספר הקו המבוקש - 30 או 50.
  • תחנת עלייה - התחנה יכולה להיות מהתחנה המרכזית או מכל תחנת איסוף הנמצאת במסלולי הקווים 30 או 50.
  • שעת עלייה לאוטובוס - השעה צריכה להיות זהה לשעה שבה עתיד להיות אוטובוס שאינו נגיש.
  • פרטים אישיים - שם, מספר טלפון, כתובת דוא"ל.
  • מספר טיסה - למקרה ויש עיכוב בטיסה
שימו לב, במידה והזמנת שירות מונגש לא תואמה מראש, ניתן להזמין אוטובוס נגיש, בתנאים הנקובים לעיל, אשר יאסוף את המזמין בתוך כחצי שעה ממועד ההזמנה.
נוסע המתנייד באמצעות כיסא גלגלים ו/או קולנועית יכול לעלות לאוטובוס עירוני* (אוטובוס נמוך ללא תאי מטען) באמצעות רמפת הנכים המותקנת בדלת האחורית, זאת במידה וכסא הגלגלים או הקלנועית מקיימים את הקריטריונים הבאים:

רוחב כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 75 ס"מ (ברוטו).
משקל כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 130 ק"ג
אורך כסא הגלגלים או הקלנועית לא יעלה על 120 ס"מ (ברוטו).

*לאחרונה הושק פיילוט בקו 470 הבינעירוני בו פועלים מספר אוטובוסים בינעירוניים עם מעלון המאפשר לעלות עם כסא גלגלים רגיל או ממונע.
לפרטים נוספים אודות הפיילוט לחצו כאן.

כלב נחייה

נוסע עיוור רשאי לעלות לאוטובוס עם כלב נחייה הקשור ברצועה, כלב נחייה אינו מחויב בזמם.

מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה רשאי לעלות לאוטובוס עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה וללא זמם - זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.

כלב שירות

כל כלב שירות הנושא רתמה מורשה לעלות ללא זמם (מחסום) לכל אמצעי התח"צ.

הנחות לאנשים עם מוגבלות ולזכאי.ות המוסד לביטוח לאומי

נכה שבידו.ה תעודת נכה (רגילה או דיגיטלית) או תעודה אחרת המאשרת את נכותו שנתן המוסד לביטוח לאומי, נכה צה"ל אשר לו תעודת חבר בארגון נכי צה"ל או נכה פעולות איבה אשר לו תעודת חבר בארגון נפגעי פעולות איבה, זכאים להנחה של 50% ממחיר הנסיעה המלא בכל קווי השירות ברכישת הסדר נסיעה מסוג ערך צבור. שימו לב, ההנחה תקפה רק על תשלום באמצעות "ערך צבור" על נסיעה בודדת ולא על מנויים חודשיים.

ההנחה מתקבלת באמצעות כרטיס רב-קו הטעון בפרופיל נכה או זכאי.

הנחות לעיוורים, מלווים ומאמנים לכלבי נחייה בהכשרה

  • עיוורים -זכאים לפטור מלא מתשלום דמי נסיעה בכל קודי המחיר ובכל קווי האוטובוס והרכבת, בהצגת תעודת עיוור בתוקף או באמצעות רב-קו הטעון בפרופיל עיוור.
  • מלווה לעיוור - הינו כל אדם אשר מלווה את העיוור. מלווה לעיוור זכאי להנחה בשיעור של 50% בכל קודי המחיר ובכל קווי אגד. התשלום עבור מלווה לעיוור יכול להתבצע בטעינת ערך צבור על גבי כרטיס הרב קו של העיוור, בהנחה של 50%, המתקבלת במעמד הטעינה.
  • מאמן לכלב נחייה בתהליך הכשרה - רשאי לעלות לאוטובוס ללא תשלום (הן הכלב והן המאמן פטורים מתשלום) עם כלב נחייה באימון הקשור ברצועה - זאת בתנאי שהמאמן מצויד בתעודה בתוקף של מרכז הכשרה והדרכה והכלב מסומן באמצעות אפודה המזהה את ייעודו לנחייה ואת מרכז ההכשרה וההדרכה שאליו הוא משתייך.

במידה ויש לכם שאלה, הערה, הצעה או תלונה הנוגעת להתאמות הנגישות עבור אנשים עבור אנשים מוגבלות, אנא פנו אל רכז נגישות השירות שלנו, אבירם סימאי, ואנו מבטיחים לבדוק את הפנייה לגופה ולעשות כל שביכולתנו על מנת לשפר ולייעל את השירות עבור אנשים מוגבלות:

  • טלפון: 04-8549597
  • דוא"ל: negishut@egged.co.il
  • כתובת: שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000 - עבור אבירם סימאי.

פנייה כתובה אל מרכז שירות הלקוחות הארצי 2800*

  • שליחת מסרון סמס למספר 052-8944887 - לחצו כאן לשעות הפעילות של מרכז השירות
זמן מענה - מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

    פנייה כתובה אל פניות הציבור

    זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני - עד יום עבודה אחד.


    פנייה כתובה אל מחלקת האבדות

    • שליחת מסרון סמס למספר 052-8944887 | זמן מענה - מיידי, זהה לזמן ההמתנה בתור הטלפוני.

    פנייה כתובה אל ביטוח אגד

    • פנייה באמצעות הטופס באתר
    • פנייה בדוא"ל ins@Egged.co.il - בירורים בנושא פניות פתוחות בלבד
    • פנייה בפקס למספר 03-9141999 - בירורים בנושא פניות פתוחות בלבד
    • שליחת דואר אל: בית אגד, שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000, עבור ביטוח אגד
    זמן מוערך לקבלת מענה ראשוני - עד יום עבודה אחד.

    חשוב לנו לספר שנציגי השירות שלנו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש ללקוחות עם מוגבלות.

    הסדרי נגישות במתקני תחבורה ציבורית הנמצאים בבעלות או בניהול אגד

    להלן פירוט הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה ובעמדות שירות הנמצאים בבעלות או בניהול אגד (במידה והניהול חלקי מצוין החלק לו אחראית אגד).

    ניתן לפנות ולבקש מידע על הסדרי הנגישות במרכזי תחבורה שאינם מצויים ברשימה, במרכז שירות הלקוחות של משרד התחבורה 8787*.

    • אילת, ת"מ - שדרות התמרים 12
      חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך (כניסה דרך שדרות התמרים),  כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות שירות. שירותים נגישים באולם.
    •  חדרה, ת"מ - רחוב אחד העם פינת ששת הימים
      חנייה נגישה בחניון העירוני הסמוך, כניסה ראשית נגישה (מזרחית), דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות, שירותים נגישים בסמוך לכניסה הראשית, מפתחות אצל השומר בעמדה הסמוכה. התחנה בנויה בשני מפלסים ויש מעבר משופע נגיש בין המפלסים.
    • חיפה מרכזית חוף הכרמל - הזורע 1
      חנייה נגישה בחניון הצמוד, כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהחנייה אל הרציפים ועמדות השירות. שרותים נגישים באולם.
    • ירושלים, ת"מ (קומה 3 בלבד) - רחוב יפו
      מעלית נגישה לקומה 3, דרך נגישה מהמעלית הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים בקומה 3 ללא תשלום.
    • לוד, ת"מ -  החלוץ/ עוזיאל 1
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה לרציפים, שירותים נגישים.
    • צומת רעננה, מסוף תחבורה - השנהב 1
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
    • קריית גת, ת"מ - שדרות העצמאות
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.
    • קריית שמונה, ת"מ -  רחוב ארלוזורוב
      כניסה ראשית נגישה, דרך נגישה מהכניסה הנגישה אל הרציפים ועמדות השירות.
    • רמלה, ת"מ (קומת הרציפים בלבד)
      שתי הכניסות לקומת הרציפים נגישות, דרך נגישה מהכניסות הנגישות אל הרציפים ועמדות השירות. שירותים נגישים.

    מרכזי תחבורה בבעלות או בניהול חברת נצב"א בהם הותקנו מערכות שמע להכוונה ללקויי ראייה

    מערכות של סטפ היר

    טבריה, נהריה, עכו, צפת

    מערכות של רייט היר

    נתניה, תל אביב - בקומות התחבורה בלבד, ראשון לציון, אשדוד - ברצפים בלבד (בקניון יש פס מוביל), ירושלים תחנה מרכזית קומה 3.


    הסדרי נגישות בעמדות שירות

    עמדות הרב קו, קופות הכרטיסים, המחלקות לפניות הציבור , דלפקי המודיעין ומחלקות האבדות במתקני תחבורה מרכזיים של אגד נגישות בהיבטים המפורטים:

    • קיימת דרך נגישה לעמדה.
    • קיים שילוט הכוונה וזיהוי.
    • גובה העמדה מותאם למתן שירות לאדם המתנייד בכ"ג (בישיבה או בעמידה).
    • מערכת עזר לשמיעה.
    • פינת המתנה (במידה ויש).
    • כל הנציגים המעניקים שירות פרונטלי בעמדות אלו עוברים הדרכות למתן שירות נגיש.

    נגישות מכשירים אוטומטיים להנפקת כרטיסים

    המכשירים האוטומטיים להנפקת כרטיסי נסיעה וטעינת חוזים מאפשרים לטעון חוזים בכרטיס הרב קו ולהדפיס כרטיסי נסיעה לנוסע אשר רכש את הכרטיס מראש באמצעות מרכז שירות הלקוחות, האתר או האפליקציה שלנו.

    • על מנת לטעון חוזה - יש לפעול על פי ההנחיות על הצג או להיעזר בהנחיות בפישוט לשוני הנמצאות במסוך למכשירים.
    • על מנת להדפיס כרטיס מוזמן - יש להעביר בחריץ המיועד לכך במכונה את כרטיס האשראי אתו בוצעה ההזמנה או את מספר הזמנה ומספר תעודת הזהות שהוזן בעת ההזמנה. 
    בכל מקבץ מכשירים קיים מכשיר נגיש אחד לפחות לנוסע עם מוגבלות בניידות. מכשיר זה יהיה בגובה מתאים, כאשר לצדו מרחב תמרון ומובילה אליו דרך  נגישה.
    כל בדיקות האתרים נעשו על דפדפן כרום.