קואפרטיב אגד, חברת סופרגז ומכשירי תנועה יבואנית MAN החלו לפני כשלושה שבועות
בניסוי להפעלת אוטובוס המונע בגז טבעי דחוס (CNG). מדובר באוטובוס שפועל בשלב הראשון במסגרת נסיעות מיוחדות ולא בקווי שירות רגילים. בניסוי משתתפת חברת MAN יצרנית האוטובוס אשר הובא ארצה במיוחד. הניסוי צפוי להמשך שלושה חודשים.
הניסוי מתקיים בשיתוף פעולה עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה ובשיתוף משרד התחבורה. בשלב הראשון האוטובוס המונע בגז טבעי פועל באזור מטרופולין חיפה, וזאת בשל הסמיכות למתקן הדחיסה של גז טבעי באלון תבור.
אבי פרידמן, יו"ר אגד: "אנו שמחים להיות מפעיל התחבורה הציבורית הראשון בישראל שבוחן הכנסת אוטובוסים בגז טבעי. המעבר לגז טבעי שפולט הרבה פחות מזהמים לאוויר הוא קודם כל חובה אזרחית של כל אחד במדינת ישראל. אני מקווה שנצליח לייצר שיתוף פעולה עם הממשלה ע"מ לקדם את הנושא."
לדברי איל חנקין, מנכ"ל סופרגז: "אין צורך בפיילוט מדובר על אוטובוסים שנוסעים כבר בכל העולם. אני מקווה שהממשלה תסייע לנו בהסרת החסמים ובתמיכה ראשונית להנעת המהלך. בתוך שנה סופרגז מסוגלת להקים תחנות תדלוק לאוטובוסים בגז טבעי ובתוך שנתיים ניתן לרשת את הערים הגדולות בישראל במאות אוטובוסים על גז טבעי. אנו רק צריכים שיתנו להמשיך את המהלך שהתחלנו."
השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, ומנהל אגף המשק באגד, ניר לנדאו, משוחחים בעת הסיור
לדברי ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד, "השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב "ירוק" ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע. בנוסף השימוש בגז הטבעי מוזיל באופן ניכר את עלות התפעול לאוטובוסים ויכול להוות חסכון משמעותי לאגד. לדבריו, "כמות האנרגיה שמפיק המנוע מליטר סולר שקולה ל- 1 קילו גז בשעה שעלות הגז הטבעי נמוכה בכ- 30% ומכאן החיסכון."