הניסוי מתקיים בשיתוף פעולה עם המנהלת לקידום השימוש בתחליפי אנרגיה שפועלת במשרד ראש הממשלה ובשיתוף משרד התחבורה. בשלב הראשון צפוי האוטובוס המונע בגז טבעי לפעול באזור מטרופולין חיפה, וזאת בשל הסמיכות למתקן הדחיסה של גז טבעי באלון תבור.
לדברי ניר לנדאו, מנהל אגף המשק באגד, "השימוש בגז הטבעי הדחוס נחשב "ירוק" ומפחית את פליטת המזהמים מהמנוע. בנוסף השימוש בגז הטבעי מוזיל באופן ניכר את עלות התפעול לאוטובוסים ויכול להוות חסכון משמעותי לאגד. לדבריו, "כמות האנרגיה שמפיק המנוע מליטר סולר שקולה ל- 1 קילו גז בשעה שעלות הגז הטבעי נמוכה בכ- 30% ומכאן החיסכון."
"אגד שמח להיות מפעיל התחבורה הציבורית הראשון בישראל שבוחן הכנסת אוטובוסים מונעים בגז טבעי. בכוונתנו", אומר לנדאו, "לבחון בשבועות הקרובים את התנהגות האוטובוס החדש בתוואי דרך משתנה ובעומסי הפעילות של אגד. אם יוחלט בהמשך לרכוש אוטובוסים מונעים בגז אגד יצטרך להיערך בהקמת תחנות תדלוק לגז טבעי, בדומה לשינויים שעוברים בשנה האחרונה מפעלי התעשייה בישראל."
לדברי איל חנקין, מנכ"ל סופרגז:" תגליות הגז של ישראל יכולות לספק מענה תשתיתי וכלכלי ובשנים הקרובות התחבורה הציבורית יכולה להיות הרבה יותר ירוקה וכלכלית, וכתוצאה להביא לתרומה משמעותית הן לשיפור איכות האוויר והן להורדת יוקר המחיה. המעבר לגז טבעי מאפשר, בשנה האחרונה, למפעלי תעשייה רבים להפנות הון לפיתוח והשבחת החברות במקום לרכוש בו דלקים ואין לי ספק שאגד, וחברות התחבורה הציבורית הנוספות, יוכלו ליהנות מפירות דומים. "
חנקין הוסיף כי "השימוש באוטובוסים המונעים בגז טבעי מקובל כבר כמה שנים במדינות רבות ברחבי העולם, דוגמת שוודיה, גרמניה, אנגליה, טורקיה, דובאי ועוד." לדבריו, "סופרגז השקיעה עד היום עשרות מיליוני ₪ בתשתיות גז טבעי ביניהן מתקן הדחיסה באלון תבור ומכליות ייעודיות להובלת הגז הדחוס למתקני פריקה ב"חצר הלקוח", בין אם במפעל או בתחנת תדלוק . יש לנו בארץ טכנולוגיה זמינה בהיבט התחברותי ולסופרגז יש את היכולת לתדלק את הרכבים ולשנע את הגז לכל מקום."