אנחנו רואים אותם בכל פעם שאנו עולים לאוטובוס, מחייכים אליהם ובטוחים שהם יובילו אותנו ליעדנו בשלום. הם, שיושבים ליד ההגה, אחראים לא רק לנסוע ממקום למקום, אלא לדאוג לשלומם של הנוסעים, לסייע לאלה הזקוקים לעזרה ולוודא שכולנו נהנים מנסיעה בטוחה, נגישה ונעימה.
אנחנו באגד, יודעים שההצלחה שלנו תלויה בנהגים, במקצוענות שלהם ובסיפוק האישי והמקצועי שהם שואבים מהעבודה שלהם ולכן אנו מציעים להם מסלולי הכשרה מגוונים, תנאי העסקה יוצאים מן הכלל ואופק תעסוקתי בקבוצה שהיא משפחה.
התוצאה: גידול של 15% במצבת הנהגים של אגד בחמש השנים האחרונות, המביאה את מצבת הנהגים לכ- 4800 נשים ואנשים עם הגה בידיים וחיוך ששמור בשבילכם, הנוסעים.
מחשבים את מסלול הקריירה מחדש
קבוצת אגד, המובילה את תחום התחבורה הציבורית בישראל מזה עשרות שנים, לקחו את ההגה לידיים ובנו מערך הכשרה והעסקה של נהגים שהפך אותה במהירות למעסיק המועדף בקרב נהגי אוטובוס בישראל.
"הנהגים הם הלב של אגד ובלעדיהם לא נוכל להעניק את השירות לנוסע ולהמשיך ולהוביל את תחום התחבורה הציבורית בישראל" אומר עמיר קינן – מנהל אגף התח"צ באגד, ומוסיף: "בשנים האחרונות הובלנו עבודת מטה משמעותית שמטרתה לחזק את מקצוענות הנהגים שלנו, הן באיכות הנהיגה והן בשירות שאנו מעניקים ללקוחותינו. לשם כך בנינו מערך הכשרה והעסקה היוצר ערך מוסף לנהגים. נכון להיום, אנחנו נמצאים במצב חסר תקדים בתחום בישראל – אנחנו נהנים ממצבת נהגים של 98.5% ברמה הארצית. וכן נהנים מפניות רבות בקרב נהגי אוטובוסים בעלי ניסיון לעבור לעבוד באגד".
ההכשרה עלינו!
באגף התח"צ באגד הוחלט להעמיק את הפעילות בתחום הכשרת הנהגים זה מכבר.
לאגד מזה שנים יש שלוש מכללות ובתי ספר לנהיגה בשלושה אזורים- חולון, ירושלים וחיפה.
תוכנית הלימודים להוצאת רישיון נהיגה לאוטובוס מורכבת מהכשרה עיונית בת 148 שעות אקדמיות
ומהכשרה מעשית, המותאמת לסוג הרישיון בו מחזיק התלמיד.
כדי להתאים את מסלול ההכשרה לכל תלמיד ותלמיד עפ"י צרכיו, ניתן לבחור בין מסלול בוקר שאורכו כשלושה חודשים, או מסלול ערב הנמשך כארבעה חודשים.
בתום ההכשרה המעשית, התלמידים ניגשים למבחן רישוי מטעם משרד התחבורה.
בסיום ההכשרה, התלמידים משויכים לסניפים עפ"י אזור מגוריהם, שם הם מקבלים ליווי צמוד ע"י חונך שמלווה אותם בתחילת דרכם כנהגים מן המניין.
לעלות לאוטובוס במסלול המהיר
כדי לתת מענה לנהגים המעוניינים במסלול לימודים קצר יותר, נבנה מסלול הכשרה מהיר הנמשך כחודשיים וחצי בלבד ומיועד לתלמידים שעברו בהצלחה וועדת קבלה וראיון אישי.
התלמידים שיעברו בהצלחה את שלבי הקבלה, יצטרפו למסלול שיכשיר אותם לנהיגה באוטובוס תוך חודשיים וחצי, וייהנו במהלכו ממענק חודשי שיאפשר להם להתמקד בלימודים ולסיים אותם בהצלחה.
רוצים להגשים חלום ילדות וללמוד לנהוג באגד?הנהגים בהסכם הקיבוצי של אגד
נהגי אגד נהנים מההסכם הקיבוצי של עובדי אגד. במסגרת זו הם נהנים מתנאי העסקה טובים במיוחד, ביחס לענף הנהיגה בתחום התחבורה הציבורית.
בנוסף, אגד אף השכילה להתאים את מסגרות ההעסקה של הנהגים לסביבת העבודה המשתנה: היא מאפשרת לסטודנטים לעבוד כנהגים, בשילוב הלימודים, לצד גמלאים המעוניינים להמשיך ולעבוד לאחר גיל הפרישה. כל העובדים יכולים לבחור את היקף ההעסקה שלהם: משרה חלקית, יום מפוצל, עבודה בחלק מימי השבוע ועוד.
תנאי ההעסקה של הנהגים כוללים:
- אפשרות לקבלת מימון עבור הכשרת הנהיגה המעשית, בהתאם להגדרת התוכנית
- 43.5 שקלים תשלום לשעת בסיס
- 54 שקלים לשעה בשעות שבין 20:00 ו- 06:00 למחרת
- 87 שקלים לשעות שבת וחג
- 97 שקלים לשעה, במוצאי שבת בין השעות 20:00 ו- 04:00 למחרת
- העלאת שכר של 1% בכל שנה, בשנה השישית ואילך
- שכר עידוד חודשי
- בונוס מצוינות רבעוני
- תשלום הבראה החל מהיום הראשון
- לאחר 3 שנים קבלת קביעות המתגמלת בקרן השתלמות (7.5% הפרשות מעסיק) וביטוחי בריאות ושיניים לעובד ובמחירים מסובסדים גם לבני משפחתו
- נסיעה חופשית בקווי אגד לכל בני המשפחה, לאחר השלמת שנת עבודה ראשונה
- ביגוד מלא כל השנה
- שלוש ארוחות מסובסדות ביום
- פעילויות רווחה לכל המשפחה
- שעות עבודה גמישות ומשמרות נוחות
- הטבות ייחודיות ואטרקטיביות עבור עובדי אגד, המרוכזות באתר נגיש ונוח
נוהגים באוטובוס ורוצים לעבוד באגד? לחצו כאן
נהג OUT מנהל נסיעה IN
נהיגה באוטובוס בתחבורה הציבורית היא משימה שאין להקל בה ראש. הנהג מתבקש לנהוג בזהירות, לשמור על לוחות זמנים, להעניק שירות לנוסעים, לסייע לנוסעים בעלי צרכים מיוחדים ומה לא... כדי שנהגים יוכלו להתמקד בנהיגה ובמתן שירות לנוסעים, סביבת הנהג נמצאת במהלך של שינוי, שמטרתו לשחרר את הנהגים ממשימות ולאפשר לו להעניק שירות טוב לנוסעים.
נפרדים מהמטבעות
אחת ההתפתחויות המשמעותיות ביותר, שניכרת כבר בשטח, הוא שחרור הנהגים מניהול נושא התשלום באוטובוס. נכון להיום התשלום באוטובוסים מתנהל באמצעות הרב קו או באמצעות אפליצקיות תשלום ייעודיות בתחבורה הציבורית. הנוסעים עולים לאוטובוס מלפנים או מאחור, סורקים את הכרטיס או את הנייד ונוסעים. כך הנהג יכול להתמקד בנהיגה.
תא הנהג – מרכז שליטה ובקרה
תא הנהג באוטובוסים מצטייד בטכנולוגיות שליטה ובקרה המאפשרות לו לנהל את האוטובוס בלחיצת כפתור ולקבל מידע שוטף בכל עת. שולבו מצלמות במעגל סגור, מערכות שליטה ובקרה על סביבת האוטובוס, מערכות כריזה ועוד. לצד כל אלה הושקעה מחשבה יתרה בתכנון כיסא הנהג, ההגה ולוחות השליטה, במטרה לאפשר נהיגה נוחה ובטוחה ולשמור על סביבת עבודה נעימה ובטוחה.
האוטובוסים האוטונומיים בדרך
מהפכת הרכב האוטונומי כבר כאן אולם בניגוד לרכבים הפרטיים, באוטובוס תפקידו של הנהג לא מצטמצם רק לנהיגה. לכן, נהגי האוטובוסים האוטונומיים יהפכו מנהגים למנהלי אוטובוס, הם ינהלו ויבקרו את הנהיגה ויוכלו להתפנות להעניק שירותים לנוסעים.
התוצאות כבר ניכרות בשטח!
כל אלה הביאו לשיפור משמעותי בביצועי אגד: כ- 99.7% מכלל נסיעות הרישוי של הקבוצה בוצעו בפועל בשנת 2021 והיד עוד נטויה.
חן סנדר – מנהל אגף משאבי אנוש באגד אומר: "נהגי אגד תורמים לשיפור המשמעותי בתוצאות הפעילות של אגד. המסירות שלהם, המקצוענות והנכונות שלהם לקחת חלק במשימה הלאומית החשובה הן אלה שהובילו למקום שלנו היום.
אין ספק כי ההשקעה שלנו בהון האנושי, בהכשרת ובתנאי ההעסקה של הנהגים מוכיחה את עצמה, דבר הנותן לנו מוטיבציה להמשיך ולשפר את המציאות של הנהגים שלנו. במקביל, היתרונות בעבודה באגד והתנאים האטרקטיביים הפכו לשם דבר בשוק גורמים לנהגי תחבורה ציבורית בחברות אחרות להגיע אלינו וליהנות מהם.