עם צי האוטובוסים הירוק הגדול בישראל, אפליקציה חכמה ואינטואיטיבית לשירות הנוסעים, שירות תחבורה על פי דרישה ונגישות לכל הנוסעים, כל אלה שמים את אגד במקום הראשון בסטנדרט החדשנות של התחבורה הציבורית בישראל.
נוסע עם הנייד
הטלפון החכם שלנו יודע היום הרבה יותר מאיתנו: הוא יודע איך להגיע ממקום למקום, עוזר לנו לבחור באמצעי התחבורה הנוח ביותר ו... אפילו מאפשר לנו לדעת מתי האוטובוס מגיע.
האפליקציה של אגד יודעת את כל זה ויותר מזה: היא מאפשרת לכם הנוסעים לבחור את אמצעי התחבורה הציבורית המתאים ביותר עבורכם באזורי השירות של החברה, ומעניקה לכם מסלול מלא, הכולל את הנסיעות העירוניות, הבין עירוניות ואת שירות תיק תק. לכם נשאר רק להוריד את האפליקציה ולהירשם.
האפליקציות שחוסכות לכם כסף כבר כאן
הימים בהם אספנו מטבעות לנסיעה באוטובוס חלפו מזמן והוחלפו על ידי הרב קו לפני יותר מעשור. לאחרונה הושקו לצד הרב קו אפליקציות מתקדמות לתשלום בסלולר, המשחררות את הנוסעים ממטבעות, שטרות ואפילו כרטיסי נסיעה.
כל אחת מהאפליקציות מאפשרת לנוסעים המחזיקים בטלפון חכם לתכנן ולבצע נסיעות בכלל אמצעי התחבורה הציבורית ולשלם עליהן באמצעות האפליקציה.
הנוחות היא לא היתרון היחיד שמחכה לכם בכל אחת מהאפליקציות. השימוש בהן מאפשר תעריפים אטרקטיביים במיוחד, המחושבים לקראת סוף כל חודש. איך זה עובד? לכל יום נקבעה תקרת תשלום, המחושבת לפי סך הנסיעות שביצע הנוסע באותו היום. לקראת סוף החודש נערך חישוב מחדש של כלל הנסיעות במהלכו, על מנת להעניק לו את התעריף המשתלם ביותר. כך ניתן לחסוך עד 75% על כלל הנסיעות שבוצעו במהלך החודש.
תחבורה ציבורית לכולם
קבוצות אוכלוסייה רבות נסמכות על התחבורה הציבורית על מנת להתנייד ממקום למקום, במיוחד כאשר מדובר באנשים עם מוגבלות. כדי לאפשר להם ליהנות מתחבורה ציבורית אמינה וזמינה, משרד התחבורה מחייב את המפעילים לשלב מערכות הנגשה לכולם – מאימהות עם עגלות תינוק ועד לבעלי ליקויי ריאה ושמיעה ונכים בכיסאות גלגלים.
אנחנו באגד לוקחים את זה צעד אחד קדימה ומאפשרים לנוסעים בעלי מוגבלויות להזמין נסיעות באוטובוסים נגישים באמצעות האפליקציה.
לאחרונה הושק השירות בקו 470 בין ירושלים ובאר שבע, והוא יורחב בעתיד, כדי לאפשר לכל הנוסעים לנסוע לכל מקום בנוחות, בבטיחות ובנגישות.
הנחישות של אגד להעניק שירות שוויוני ונגיש אפשרה לקבוצה
להצטרף לפורום העולמי של 500 החברות המובילות בתחום הנגישות.
תחנות חכמות
תחנות האוטובוס גם הן זכו לשדרוג בשנים האחרונות. אם בעבר תחנת האוטובוס הייתה מורכבת משלטי לוח זמנים מודפסים וספסל, הרי שלאחרונה התווספו לתחנות לוחות אלקטרוניים המספקים מידע בזמן אמת. איך מגיע המידע לתחנה? חברות האוטובוס דוגמת אגד, מעבירות למרכז השליטה והבקרה של משרד התחבורה ומשם המידע מגיע אליכם לתחנה.
חברת תבל מטרו, שתפעיל את הקו האדום במטרופולין תל אביב החל מסוף שנת 2022, תביא עמה בשורה חדשה בכל הנוגע לתחנות הרכבת הקלה. התחנות יכללו לא רק מערכות תזמון אלא גם מערכות תשלום ותיקוף בהן יתבצע התשלום, לפני העלייה לרכבת.
חוסכים בדלק ומרוויחים נסיעה שלווה ונעימה
קבוצת אגד שואפת לצמצם את זיהום האוויר ולנצל אנרגיה בצורה מיטבית. מדובר לא רק בשיקול סביבתי אלא גם במטרה כלכלית ראשונה במעלה – חסכון של אחוזים בודדים בתצרוכת הדלק מהווה חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.
בעקבות כן, אגד השיקה פיילוט משותף עם חברת TRAFFILOG הישראלית, שפיתחה "קופסה שחורה" שמטרתה לעקוב על כל מאפייני הנהיגה, לרבות ניצול אנרגיה בנסיעה, בלאי ושחיקה של כלי הרכב, הוטמעו מערכות אלה באוטובוסים של אגד.
הפיילוט שהושק לפני כשנתיים סוכם בהצלחה והוכיח כי ניתן לחסוך כ- 2.5% בתצרוכת הדלק ולצמצם את הבלאי והשחיקה של מערכות האוטובוס. אבל היתרונות לא הסתיימו בכך, הנוסעים באוטובוסים בהם הותקנו המערכות ציינו כי הנסיעה באוטובוס הפכה לנעימה ובטוחה.
בכוונת הקבוצה להרחיב את השימוש במערכות אלה ודומות, ששומרות על הנהגים, על הנוסעים, על האוטובוס ועל הסביבה!
בדרך הירוקה לצי ידידותי לסביבה
האיחוד האירופאי קבע תאריך יעד ברור לשחרור הכבישים מאוטובוסים המונעים בדלק או בדיזל. עד לשנת 2025 ייסעו ברחבי האיחוד אוטובוסים חשמליים בלבד ובכך טביעת הרגל הפחמנית של התחבורה הציבורית תצומצם באופן מהותי.
אגד אירופה – חברת הבת של קבוצת אגד, מפעילה כבר היום 275 אוטובוסים ירוקים בישראל, בהולנד ובפולין, כאשר הכוונה היא להרחיב את הצי הירוק באופן אינטנסיבי בשנים הקרובות ולרכוש עוד כ-200.
צעד נוסף בכיוון הסביבתי הוא החלטת הקבוצה להפסיק לרכוש אוטובוסים ממונעים בדיזל, בד בבד עם הרחבת הרכישה של אוטובוסים חשמליים לצי הישראלי, שיכלול כ- 200 אוטובוסים עד לתום שנת 2022. לצד האוטובוסים החשמליים הקימה החברה שלושה חניונים חשמליים בירושלים, חיפה וראשון לציון ובנתה מערך הדרכה מיוחד עבור חטיבת התחזוקה, כדי לוודא שהאוטובוסים החשמליים יעניקו את השירותים הטובים ביותר עבור הנהגים והנוסעים.
כיום האוטובוסים החשמליים מסוגלים לבצע נסיעות באורך של כ- 200 קילומטרים בין טעינות ולכן הם משולבים בקווים העירוניים. עם הרחבת הטווח של האוטובוסים הללו, הם ישולבו גם בקווים הבין עירוניים.
אוטובוס ללא נהג
האפשרות לנסוע ברכב אוטונומי מסעירה את העולם בשנים האחרונות ומדינת ישראל הולכת ומבססת את מעמדה כחלוצה עולמית בתחום. בתחום האוטובוסים הנהיגה האוטונומית קריטית אף יותר. מן הסתם, גם באוטובוסים אוטונומיים יהיו נהגים מקצועיים שתפקידם ישתנה ויתמקד בפיקוח על המערכות ובמתן שירות לנוסעים.
נכון להיום אוטובוסים אוטונומיים כבר נוסעים במדינות במזרח הרחוק שם מדובר במיניבוסים העושים מסלול קצר במיוחד, המהווה בראש ובראשונה מעין "מעבדה" לבחינת הנושא.
קבוצת אגד גם היא בוחנת את הנושא ובקרוב יגיעו לארץ אוטובוסים אוטונומיים לצורך פיילוט בתחום, במסגרתו ישולבו אוטובוסים אוטונומיים במערך הקווים של אגד.
להזמין הסעה בתיקתק
אם הסתובבתם לאחרונה בחיפה או בירושלים, סביר להניח שראיתם את רכבי אגד - תיקתק מסתובבים על הכבישים בעיר.
השירות, שהושק לפני כשנתיים על ידי אגד, מצטרף למערך התחבורה הציבורית המתקדם של החברה, ומספק ללקוחותיה הזדמנות ליהנות מתחבורה לפי דרישה שהפכה לאחד מאמצעי התחבורה הציבורית המועדפים בעולם. זאת בשל הזמינות, נוחות השימוש והאמינות שהיא מעניקה.
אגד מפעילה פיילוט של משרד התחבורה בתחום התחבורה לפי דרישה בערים חיפה וירושלים והנוסעים מוזמנים ליהנות ממנו באמצעות אפליקציית אגד, המעניקה מידע על המסלול הנוח והמהיר לנסיעה.
שירות אגד תיקתק מעניק חלופה מהימנה, נוחה וידידותית למשתמש לתושבים בערים אלה ולמבקרים בה, שיירשמו לשירות מראש ויזמינו נסיעה באפליקציית אגד.
השירות מעניק מספר יתרונות מהותיים בתחום התחבורה הציבורית, בניהם: שירות מותאם למוצא וליעד הנוסע, בין השעות 06:00-21:00, כיסוי נרחב הכולל את מוקדי ההשכלה, התעסוקה, הפנאי והבילוי ואת השכונות הגדולות בערים, מסלולי נסיעה המתעדכנים לפי נתיבי התנועה הפנויים והמהירים בכל רגע נתון, צי רכבים חדשים, מצוידים ונגישים ומחיר נוח ואטרקטיבי במיוחד.