יהודה בר-און, מנכ"ל נת"ע אמר: " אני מברך את קבוצת תבל על ההצטרפות לפרויקט שישנה את החיים של מאות אלפי תושבים, ומצפה שהשילוב בין הניסיון המקומי של אגד לבין הניסיון הרכבתי של שנזן מטרו וCCECC יניב את השירות האיכותי ביותר לנוסעי הקו האדום".
אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד: "ההסכם החדש מביא לידי ביטוי את העתיד של אגד כשותף בהפעלת מערכות הסעת המונים חדשות, כגורם המוביל בישראל בתחום התחבורה הציבורית. אנחנו נרגשים לקראת העידן החדש והאפשרויות שיפתחו עבורנו כארגון וגאים במיוחד בשותפות שלנו עם שתי החברות הסיניות.
נציגי החברות בעת החתימה על ההסכם
הקו האדום הוא הקו הראשון ברשת הסעת ההמונים של גוש דן. הוא ייסע מפתח תקווה דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים. הקו יפעל באוקטובר 2021. עד אז ילווה המפעיל הנבחר את תהליך התכנון וההקמה של מערכות הרכבת, ויהיה אחראי להכנת תכניות ההפעלה, לקליטת הקרונות הראשונים, להכשרת כוח האדם הנדרש ולביצוע נסיעות המבחן. ההיערכות המוקדמת תאפשר מתן שירות איכותי ויעיל כבר מימי ההפעלה הראשונים.
שר התחבורה ישראל כ"ץ אמר שהסכם ההפעלה הוא שלב נוסף במיזם התחבורתי הגדול ביותר של משרד התחבורה המבוצע כיום וצפוי לשנות מן היסוד את המציאות התחבורתית בגוש דן. "הוריתי להוציא לדרך את הפרויקט לאחר שנים של דחיות ועיכובים, והעבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו הופך למציאות"