מאת בני ברק ועידן יגודה
ודאי הזדמן לכם באחת מהחופשות שלכם בבתי המלון באילת או באזור ים המלח להשכים קום ולהגיע נניח כבר בשעה 7 בבוקר, או מעט מאוחר יותר לחדר האוכל כדי לסעוד את לבכם. ניראה לכם די מובן מאליו שעובד או עובדת של המלון קיבלו את פניכם כבר בשעת בוקר מוקדמת זו בכניסה לחדר האוכל, ושהמזנון העשיר (אין כמו ארוחות הבוקר בבתי המלון הישראלים!!!) כבר המתין לכם בשעה מוקדמת זו. בוודאי לא הופתעתם מכך שצוות המלצרים בחדר האוכל היה ערוך ומוכן לפקודתכם.
לא התפלאתם גם לגלות מאוחר יותר כשיצאתם לטייל, לסידורים או להרצאות שהחדרניות סידרו וניקו את חדריכם (גם אם לא החליפו את כלי המיטה או שלא ממש קרצפו את השירותים...). אז הכל ניראה מובן מאליו. הרי שילמתם לא מעט כדי לקבל את השירותים הללו. לא שאלתם את עצמכם בוודאי, ובצדק, איך הגיעו כל עובדי המלון האלה לבית המלון בשעות כה מוקדמות ומה היה קורה אם צריך היה לסמוך על כך שכל אחד מעובדי המשמרת הזאת יגיע בשעות המוזרות הללו לבית המלון בכוחות עצמו, ומה היה קורה אם אותם עובדים חיוניים לא היו מגיעים בזמן לעבודה?
אז מה שניראה כמובן מאליו בעיניו של כל אורח במלון- מחייב לוגיסטיקה די מסובכת של מנהלי המלונות כדי להבטיח שהכל "ידפוק" כשורה. ומי שמסייע לבתי המלון לעמוד במשימה- היא חברת "אגד הסעים".
לכן זימנו את שני האחראים להפעלת הסדרי הסעות העובדים במלונות אילת וים המלח כדי לשמוע מפיהם על הפעילות המיוחדת הזאת של "אגד הסעים". השניים הם פנחס (פיני) דוד מאילת, וזהר גולומב שאחראי לתחום הסעת העובדים למלונות ים המלח. פיני הוא מנהל השיווק של אגד באילת והוא מנהל את כל תחום ההסעים והתיור באילת. בנוסף הוא גם מנהל את סניף "אגד הסעים" בעיר. זהר גולומב שייך לסניף באר שבע של אגד ומנהל מערך ההסעים של מלונות ים המלח שמופעל על ידי "אגד הסעים".
פיני דוד: הסדרי ההסעות באילת התחילו ב-1998
פנחס (פיני) דוד - תעודת זהותתפקיד: מנהל השיווק של אגד באילת, מנהל הסעים ותיור ומנהל סניף "אגד הסעים" באילת.
גיל: 66
שנת הצטרפות לאגד: 1966 (דור שני באגד כחתנו של גמלאי אגד חיים אריאלי).
תפקידים קודמים באגד: נהג בקו אילת-תל אביב, סדרן ורכז סניף אילת, מנהל מחלקת השיווק של אגד באילת ואחראי כ-20 שנה על מערך ההסעים המיוחדים בעיר.
מצב משפחתי: נשוי לעליזה, מנהלת מחלקת גנים בעירית אילת, ואב לאלעד (35) ורעות (33) וסב לעדן ואגם (תאומות), עמית ואביתר.
מגורים: אילת.
"ההסעות לבתי המלון באילת התחילו עוד בשנת 1998" מספר פיני דוד. "חתמנו אז הסכם עם רשת "ישרוטל " לשרות הסעה לעובדי הרשת שהתקשו להגיע למשמרות שלהם בשעות המאוחרות של הלילה או המוקדמות של הבוקר. קווי התחבורה הציבורית לאזור המלונות הסתיימו אז בסביבות השעה19.30 והייתה בעיה לעובדים להגיע. שנתיים מאוחר יותר כשהוקם אגף השיווק באגד - התקבלה החלטה אסטרטגית להציע לכל המלונות בעיר לקבל שרותי הסעת עובדים ביום ובלילה. עד אז נהגו בתי המלון לשכור אוטובוסים כדי לבצע את ההסעות לעובדים.
העלות של שכירת האוטובוסים הייתה גבוהה, וכדי לחסוך בעלויות- חסכו במספר האוטובוסים שנשכרו לביצוע ההסעות. התוצאה הייתה שעובדים נאלצו להמתין לעיתים זמן ארוך ולא סביר, לאחר סיום המשמרת, או להקדים בהרבה את המשמרת שלהם- כדי שיוכלו לעלות לאוטובוסים הללו ולהגיע לבתי המלון", מספר פיני. "החלטתי להרים את הכפפה ולבנות מערך הסעות שיהיה פעיל מידי 4 שעות. הצגתי את המערך שתכננתי לדוד בלום סמנכ"ל משאבי אנוש של הרשת, וקיבלת אור ירוק להפעיל את המערך. חילקנו את העיר ל-4 רובעים ובכל רובע כזה הוקם מערך הסעים שהבטיח זמינות וכמות מספקת של אוטובוסים שיסיעו את העובדים. זה היה סיפור הצלחה", נזכר פיני. בתי המלון הצטרפו אלינו. הם חסכו כסף רב ונטל תכנון ההסעים ירד מהם".
עוברים ל"אגד תיור"
בשנת 2003 הוחלט באגד להעביר את שרות ההסעים הזה ל"אגד תיור". יורם גולדשמידט שהיה אז מנהל "אגד תיור" קרא לי לפגישה והציע לי לנהל את "אגד תיור" באילת. נעניתי לאתגר. קיבלתי אוטובוסים כדי לבצע נסיעות תיירים בעיר. אגד המשיכה לבצע את קווי הנסיעה לבתי המלון. אנחנו עסקנו רק בנסיעות תיירות.
בשנת 2005 אסרה הממשלה על אגד לבצע נסיעות מיוחדות, ובעקבות כך הועברו קווי ההסעות לבתי המלון ל"אגד תיור". מאוחר יותר הפכה "אגד תיור" להיות חברת תיירות שאינה מתפעלת בעצמה אוטובוסים ובמקביל הוקמה חברת "אגד הסעים"- שאליה הועברו כל הנסיעות שאינן בגדר קווי שרות בתחבורה ציבורית, קרי- הנמ"קים (נסיעות מיוחדות קבועות) ונסיעות תיירות. לצערי נסיעות התיירות שאנחנו מבצעים באילת הן מועטות בגלל תחרות קשה בענף.
רוב הנסיעות שאנו מבצעים הן אותן נסיעות קבועות לבתי המלון. בנוסף אנו מפעילים שרותי הסעות עבור עירית אילת. מדובר בהסעות של תלמידי החינוך המיוחד וכן בהסעות תלמידים לאירועים שונים שעורכת העיריה. לקוח נוסף שלנו הם עובדי מכרות הנחושת בתמנע (כ-60 עובדים) ועובדי רשות שדות התעופה שאותם אנו מסיעים באמצעות מיניבוסים שמופעלים עבורנו על ידי קבלני משנה.
מימין לשמאל: זהר גולומב, אוטובוס של אגד הסעים אוסף עובדי מלונות בים המלח, פיני דוד נוסעי קווי השרות כועסים ולא בצדק
אגד הסעים מפעילה באילת 36 אוטובוסים ומעל 40 נהגים. האוטובוסים שלנו כבר מעט מיושנים. אנו עומדים לקבל 10 מרצדסים חדשים מדגם "אפולו" שירעננו מעט את צי הרכב שלנו שכולל בעיקר דגמי וולוו ויוטונג. קווי ההסעה שלנו לבתי המלון פועלים 24 שעות ביממה במשך כל ימות השנה להוציא יום כיפור. אנו מפיקים בכל רבעון 1,800 זכויות נסיעה שבתי המלון רוכשים עבור עובדיהם. העובדים מצוידים בתעודות שאותן הם מציגים בפני הנהגים כשהם עולים לאוטובוסים. בסך הכל אנו (כולל הסעות ללקוחות נוספים, אנו מסיעים כ-10 אלפים נוסעים בשנה.
בקווי המלונות שלנו אסור לנו לקחת נוסעים שאינם עובדי המלונות ויש חומות סיניות, שאנו מאוד מקפידים עליהן כדי שתהיה הפרדה מלאה בין קווי ההסעה הללו לבין שרותי התחבורה הציבורית בעיר שאותם מפעילה אגד. אבל יש לנו לא מעט תלונות בגלל ההפרדה הזו", מספר פיני. גם האוטובוסים של "אגד הסעים" וגם אלה של "אגד" צבועים בירוק. אמנם על האוטובוסים שלנו יש כיתוב בולט "אגד הסעים" אבל הציבור אינו ער להבדלים. לכן, כשאוטובוסים שלנו חולפים ליד תחנות של התחבורה הציבורית שבהן ממתינים נוסעים ואינם עוצרים לאסוף אותם - מגיעות לאגד ולפעמים גם למשרד התחבורה תלונות על כך ש"אגד מזניחה נוסעים והאוטובוסים שלה אינם אוספים אותם בתחנות"... כמובן שאנו מסבירים שלא מדובר בקווי השרות של אגד, אבל זה לא תמיד מתקבל בהבנה על ידי הלקוחות שמבחינתם כל מה שירוק - זה אגד"...
האם פתיחת שדה התעופה רמון צפויה להגדיל את היקף ההסעות של אגד הסעים?- אנו מקשים.
פיני: לא. שרותי התחבורה הציבורית לשדה התעופה רמון מופעלים באמצעות קווי השרות של אגד. לנו אסור להפעיל נסיעות בקווי השרות, כך שלא תהיה לכך השפעה על הפעילות שלנו - משיב פיני.
זהר גולומב: ממתינים למכרז להסעת עובדים במפעלי ים המלח
זהר גולומב - תעודת זהותתפקיד: מנהל מערך ההסעים של מלונות ים המלח.
גיל: 57
שנת הצטרפות לאגד: 1982, דור שני באגד, בנו של גרשון ז"ל.
תפקידים קודמים באגד: נהג בסניף באר שבע, ואחר כך איש שיווק של "אגד תיור" באר שבע, מזה 7.5 שנים אחראי להסעת עובדים למלונות ים המלח.
מצב משפחתי: נשוי לגלית, אדריכלית במקצועה וכיום מתנדבת בבית חולים סורוקה, אב ל-4 בנים: גיא (29), זיו (25), רון (22), וגיל (21).
מגורים: מיתר
"אגד הסעים" מגלגלת מחזור של מיליוני שקלים בשנה משרותי ההסעות לעובדי בתי המלון בים המלח. אנו מסיעים את העובדים לבתי המלון ממקומות מגוריהם בדימונה, ערד ובאר שבע. מדובר בקרוב ל-2,500 נוסעים ביום", מספר זהר גולומב איש אגד מבאר שבע שמנהל את מערך ההסעים של "אגד הסעים" לבתי המלון.
"אגד הסעים" מפעילה 12-13 אוטובוסים לביצוע ההסעות הללו ובנוסף אנו נעזרים בקבלן מישנה - חברת "נווה מדבר" שמסייעת לנו בביצוע ההסעות". מוסיף זוהר. בעבר בוצעו ההסעות הללו בשיתוף עם "אגד", אבל מאז שנאסר על אגד להפעיל נסיעות מיוחדות – עבר כל הנושא לתפעול של "אגד הסעים", ובתוקף תפקידי כאחראי לכל ההסעים הללו - אני מושאל ל"אגד הסעים", מסביר זהר. שרותי ההסעה למלונות ניתנים ל-14 בתי מלון באזור ים המלח. "אנו מתכוונים להשתתף ולזכות במכרז שיפורסם בקרוב על ידי חברת מפעלי ים המלח להסעות עובדים למפעלי רותם ונחל צין.
ריענון צי האוטובוסים
אנו עומדים לקבל בקרוב 5 אוטובוסים חדשים מתוצרת מרצדס ("ברק") בני 60 מקומות ישיבה מה שיאפשר לנו לייעל מאוד את העבודה ולחסוך בנסיעות בזכות קליטה גדולה יותר של נוסעים באוטובוסים הגדולים יותר.
שרותי ההסעות לעובדי המלונות בים המלח מתחילים בשעה 4.30 בבוקר ומסתיימים בחצות וחצי. אחת הבעיות בהפעלת הנסיעות הללו היא שאנו לא יודעים מראש כמה עובדים עלינו להסיע זה נתון שמשתנה לפי העונות או בהתאם לאירועים מיוחדים - כך שעלינו להיות בקשר קבוע עם בתי המלון ועם הנהגים שלנו כדי להתעדכן איזה אוטובוס עלינו לשלוח.
קווי הנמ"קים (נסיעות מיוחדות קבועות) שלנו יוצאים מידי יום מסניפי באר שבע ערד ודימונה ואוספים את העובדים בשכונות המגורים. את המשימה מבצע קאדר קבוע של 25 נהגים חלקם נהגים קבועים של אגד הסעים וחלקם נהגים של אגד - שכירים וחברים שהושאלו לאגד הסעים. האוטובוסים שיורדים למלונות בים המלח - הם אלה שאוספים את העובדים שסיימו את המשמרת ומחזירים אותם הביתה, כך שאין צורך להשאיר אוטובוסים במלונות.
שביעות רצון מרמת השרות
"על שביעות הרצון משרותי ההסעה שלנו תעיד העובדה שמנכ"ל חברת "ישרוטל" הציע לי כאות הערכה לרמת השרות שהוא מקבל מאתנו - סופ"ש זוגי באחד מבתי המלון של הרשת. כמובן שדחיתי בנימוס את ההצעה - אבל הדבר מאוד החמיא לי משום שמדובר בהוקרה על שרות טוב שהוא מקבל מאתנו.
זהר יודע גם לספר על פאשלה שקרתה כאשר אחד מנהגי ההסעה לא התעורר בבוקר ולא אסף את העובדים. מהמלון התקשרו בבהלה לשמוע מה קרה. היה חשש שלא יספיקו לארגן את ארוחת הבוקר במועד. נכנסנו מיד לפעולה והצלחנו באמצעות אלתורים שונים להביא את כל העובדים למלון, אמנם באיחור קל, אבל נמנעה אי נעימות גדולה שהייתה עלולה להביא לתביעות של אורחים נגד המלון.
זכינו להערכה רבה על הדרך שבה הצלחנו לפתור את הבעיה", מספר זהר. בזכות הקשרים שיצרתי עם מנהלי כח האדם, הסמנכ"לים ומנהלי המלונות אנו מפעילים גם טיולים לאורחי המלונות אבל הפעילות הזאת די שולית בהיקפה. זוהר מקווה מאוד לזכות במכרז הסעות העובדים של מפעלי ים המלח מה שיאפשר קפיצת מדרגה בפעילות של החברה באזור בשנים הקרובות.
ומה אומרים הלקוחות?
ליאור מוצ'ניק יו"ר התאחדות בתי המלון באילת ומנכ"ל מלון דן באילת:
"אגד הסעים" ומלונות דן הולכים יד למעלה מ-20 שנה. "אגד הסעים" מסיעה מידי יום (24/7) את מאות עובדי הרשת בהסעות משותפות לכל בתי המלון בעיר ואת העובדים הירדנים שמגיעים מידי בוקר ממסוף רבין למלונות בעיר וחוזרים בשעות הערב. מי שתכנן והקים את מערך ההסעים הזה של למעלה מ- 1,500 עובדים ירדניים מידי יום (צפוי לגדול בשנה הקרובה ל-2,500 עובדים) הוא פיני. אז מה הפלא שאנו, בתי המלון בעיר - רואים בו אחד משלנו?
גם נהגי ההסעות הם חלק מאתנו. הם רשאים לאכול בחדרי האוכל של העובדים במלונות דן ובמלון דן פנורמה.
אגד הסעים מבצעת גם עבור מלונות דן שאטלים משדה התעופה באילת למלונות הרשת באילת 6 ימים בשבוע עם מיניבוס של "אגד הסעים" ומיתוג של מלונות דן. כל טיולי עובדי הרשת מאילת לצפון הארץ מתבצעים על ידי "אגד" ומלונות דן משתפים פעולה למען הקהילה באילת עם החברה. זה כולל אימוץ של נערים בעלי מוגבלויות קלות שמתנדבים לצה"ל ומשרתים בחיל הים באילת. מי שאחראי לקשר החם ושיתוף הפעולה המוצלח בין "אגד" ומרבית מלונות אילת הוא פיני דוד שעושה זאת במקצועיות רבה ובמתן מענה לכל הצרכים - ועל כך נתונה לו תודתנו.
אסף פלצ'י מנהל מרכז הגיוס והקריירה ברשת מלונות פתאל:
הקשר עם אגד החל לפני 19 שנה עם הסעות חברי צוות ל-3 מלונות של רשת פתאל באילת. הקשר הלך והתפתח עם התרחבות רשת המלונות בעיר. מרכיב עיקרי להצלחה הוא פיני דוד המנהל המדהים של אגד הסעים באילת. כבר במפגש הראשון אתו היה ברור שמדובר בחברה שחרטה על דגלה את ערך השירות והמצויינות. פיני מנהל את סניף אילת תוך מתן שירות מקצועי ואיכותי . נכון תמיד לעזור למצוא פתרונות יצירתיים לכל בעיה תוך מתן שרות אדיב מכוון שביעות רצון.
אגד הסעים מספקת כיום שירות במגוון תחומים לרשת מלונות פתאל כמו הסעות חברי צוות הגרים באילת, הסעות חברי צוות ירדניים, הסעות לפעולות רווחה שונות של החברה ועוד.
דוד בלום סמנכ"ל משאבי אנוש רשת ישרוטל:
הרשת שלנו משתמשת בשרותי ההסעות של "אגד הסעים" במגוון רחב של נסיעות החל בהסעות של אלפי עובדי הרשת לעבודה וחזרה וזה כולל הסעות של עובדים ירדנים ממסוף יצחק רבין למלונות ובחזרה לגבול 7 ימים בשבוע, עבור לשאטלים להסעת אורחים משדה משדה התעופה למלונות ישרוטל. כל טיולי הרווחה לעובדי הרשת, קייטנות ישרוטל, הסעות אומנים ועוד מבוצעות עבורנו על ידי החברה. כך למשל ההסעות של כ-5,000 אורחים לאירועי "אנפאזה" שנערכים אחת לשנה או שנתיים בעמודי שלמה בפארק תמנע כ-40 ק"מ מאילת מבוצעים באמצעות "אגד הסעים" שמעמיד לרשות המבצע הזה כ-100 אוטובוסים, והכל מתנהל בסדר מופתי תחת ניצוחו של פיני. לא בכדי אומרים לנו האורחים שהפיזור מפארק תמנע למלונות - לא נופל באיכותו מההופעה של להקת בת שבע... לא נותר לנו אלא לקוות להמשך שיתוף פעולה מלא עם פיני, שרבים חושבים ששם משפחתו הוא אגד... כך הוא נקרא גם ברשת "פיני אגד"...
מירי קופיטו מנהלת אגף החינוך בעירית אילת:
"אגד הסעים היא לא רק חברת הסעות אלא חברה שמעורה בקהילה, קשובה לצרכיה ומתגייסת לטובת כל מיזם ורעיון. שרות ההסעה בחינוך ניתן מכל הלב והנשמה ברגישות רבה ובהקשבה למתן מענה לכל צורך שעולה. בין שרותי ההסעה שניתנים על ידי החברה: טיולים שנתיים של בתי הספר והגנים, הסעות ילדי החינוך המיוחד, הסעות של סל תרבות להצגות של גני ילדים ובתי ספר וכל מבצע "בוקר זמר" שמסיע 2,500 תלמידים מכל בתי הספר אל מתחם אחר. פרוייקט זה מתבצע בדייקנות. ועל פיני דוד היא אומרת: פיני זו אישיות שלא רואים כמותה. אדם רגיש, חרוץ ומקצועי, שדוגל בשרות מצוין ומעל הכל הקהילה האילתית וילדי אילת הם בנפשו ובלבבו".
שי דדוש מנהל אזור מלונות פתאל בים המלח:
שי דדוש מנהל את אזור מלונות ים המלח הכולל את מלונות: ליאונרדו קלאב, ליאונרדו פלאזה, ליאונרדו אין ומלון הרודס ים המלח. "הפעולה שלנו עם "אגד הסעים" התחיל כשהרשת שלנו בים המלח התרחבה. יש לנו כיום ארבעה בתי מלון מובילים בים המלח והיד עדיין נטויה. באופן טבעי כשאתה מתרחב בפעילות, אתה זקוק לעובדים מקצועיים, אלא שרובם גרים בערים וביישובים הסמוכים: בדימונה, ערד ובאר שבע. בעקבות כך היה צורך למסד את הסעות העובדים למלונות. כאן נכנסה לתמונה "אגד הסעים" והפעילות שהייתה בעבר פחות מאורגנת עם נהגים לא קבועים, אוטובוסים מיושנים ואחראי שהיה גם נהג אוטובוס ולכן לא היה זמין כי לא יכול היה לדבר בטלפון הנייד - כבר לא התאימה לנו.
נדרשה לנו פעילות ענפה של הסעות עובדים בכל שעות היום כולל סופי שבוע, לכל בתי המלון שלנו – ומדובר בצורך להסיע מעל 1,000 עובדים מידי יום לארבעה בתי מלון. זה אינו דבר של מה בכך. השרותים שהציעה לנו "אגד הסעים"- נותנים מענה טוב לצרכים שלנו. לא שאין תקלות תפעוליות, אבל לכל תקלה כזו - אנו מקבלים מיד פתרון מהיר ויעיל ובסוף כל עובד זוכה להסעה ממקום מגוריו לעבודה בבתי המלון שלנו תוך דיוק מרבי בלוח הזמנים. הייתי מבקש ש"אגד הסעים" תדאג לשבץ בהסעות שלנו אוטובוסים חדשים ביותר. תנאי השטח ומזג האוויר דורשים זאת והפעילות מצדיקה נסיעה באוטובוסים הכי טובים שיש.
אמצעי התשלום הנהוגים אצלנו ידידותיים ומאפשרים בקרה גם לאגד וגם לנו וכל עובד חדש שנקלט מדווח ל"אגד הסעים" ומונפק עבורו כרטיס נסיעה אישי כפי שנקבע בהסכם עם החברה. על כל הפעילות הזאת של "אגד הסעים" מולנו מנצח זהר גולומב בהצלחה רבה וזו ההזדמנות להודות לו על הכל: על התכנון של ההסעים, על היותו זמין לכל קריאה שלנו, על השליטה בקווים ובמסלולים ועל הנכונות והיכולת לתת מענה מקצועי לכל בקשה.
בקיצור: יש על מי לסמוך!!! גם הנהגים הקבועים של "אגד הסעים" ראויים לשבחים ולתודות על המסירות שלהם. ואיך אומרים אצלכם? טוב שההגה בידיים של אגד!